Конституционният съд: Истанбулската конвенция не съответства на българския основен закон

Конституционният съд: Истанбулската конвенция не съответства на българския основен закон

Констиционният съд сметна, че Конвенцията на Съвета на Европа за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие не съответства на българския основен закон. Това става ясно от съобщение на съда.  

Решението на съдиите е подписано с четири особени мнения - на Румен Ненков, Георги Ангелов, Констант Пенчев и Филип Димитров. Останалите 8 съдии са обявили текста за непротивоконституционен.

КС разгледа по същество делото, образувано по искане на 75 народни представители от 44-ото Народно събрание за произнасяне за съответствието на сключената от Република България Конвенция на Съвета на Европа за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие с Конституцията на Република България преди ратификацията й.

Случаят беше прехвърлен през февруари към Конституционния съд по искане на 75 депутати от ГЕРБ. Те поискаха съдът да се произнесе дали Конвенцията на Съвета на Европа за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие не е в разрез с българската конституция.

В началото на март правителството оттегли предложението си за ратифицирането ѝ от Народното събрание. Мотивът за решението беше именно да се изчака решението на Конституционния съд. Същия ден мнозинството в парламента реши, че няма да има референдум дали страната ни да ратифицира документа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?