Над две трети от българите боледуват поне два пъти годишно
Смяната на сезоните, резките температурни промени и непредсказуемото на моменти време, особено през последните години, често ни заварват напълно неподготвени и понякога ни разболяват. Добрата новина е, че повечето българи (62%) боледуват от типични заболявания, като настинки, леки вируси или стомашни разстройства не повече от два пъти в годината. Това сочат данни от онлайн проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria, проведено сред активните интернет потребители (15+), които са част от Българския национален панел.
25% от запитаните съобщават, че боледуват повече от два пъти годишно, а 11% не боледуват изобщо. Дали обаче настинката възпрепятства българите да ходят на работа или на училище? По-скоро не. 40% от респонденти споделят, че продължават с ежедневната си програма и почти толкова (37%) отиват на работа/училище частично или на непълен работен ден. 18% предпочитат да си вземат болничен, а 5% продължават работата си от вкъщи.
Самолечение с домашни средства, като чай с мед, лимон, джинджифил и др. е най-разпространеното средство за възстановяване сред сънародниците ни при неразположение, предизвикано от сезонни вируси, става ясно още от изследването. 58% от участниците в допитването посочват този вариант като основен, а веднага след него, с 45%, се нарежда употребата на лекарства без лекарско предписание. 29% от хората отиват на лекар и почти толкова избират повече почивка и сън. Само 1% не предприемат нищо.
Широко разпространеното използване на лекарствени средства без лекарско предписание провокира и въпроса доколко са популярни хранителните добавки. Данните сочат, че 42% от респондентите не приемат хранителни добавки, но останалите 58% заявяват, че ги ползват постоянно, в определен сезон или в даден момент, когато почувстват нужда. Най-популярни в категорията на хранителните добавки са витамини, мултивитамини и минерали (64%), както и имуностимуланти (56%). Повече жени отколкото мъже употребяват пробиотици и добавки за храносмилане, продукти за отслабване, както и такива за подхранване на кожата, косата и ноктите. От друга страна, мъжете изявяват предпочитание към продукти за подсилване на енергията и жизнеността, кръвообращението, както и активния начин на живот, като приемат протеини. Данните сочат почти еднакъв интерес от двата пола към добавки за стави, по-добър сън, както и рибено масло и други мастни киселини. Данните също показват, че с напредване на възрастта се увеличава предпочитанието към продукти за стави, кръвообращение и сърдечно-съдовата система. Това вероятно обяснява и фактът, потвърден от изследването, че през 2019 година в цялата категория „ФАРМАЦИЯ. МЕДИЦИНСКИ УСЛУГИ И ПРОДУКТИ“, хранителните добавки се нареждат на второ място, след лекарствените продукти, по инвестирани брутни рекламни бюджети със сериозна активност и в трите вида медии – телевизия радио и преса.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.