Шведски бранд от индустрията за красота стартира кампания срещу световен антирекорд по е-отпадъци

Шведски бранд от индустрията за красота стартира кампания срещу световен антирекорд по е-отпадъци

Едва 17,4% от електронните отпадъци за 2019 г. са били рециклирани. Това показва глобалният мониторинг доклад от 2020 г. на ООН за електронните отпадъци. В световен мащаб, през същата година са били произведени рекордните 53,6 млн. тона електронни отпадъци, което е ръст с 21% само за 5 години, отчита още докладът.

Затова, с апел за повече отговорност по отношение на устойчивостта, шведската марка за високотехнологични решения за красота, стартира екологична кампания по повод Деня на Земята (22 април), под надслов „Make It Last, Not Break Fast“, като обръща внимание върху една от често срещаните негативни практики на пазара за потребителска електроника – планираното остаряване на продуктите.

"Информираността за практиките за умишлено създаване на продукти, които бързо да се повреждат, нараства, особено след като правителствата започнаха да задължават водещите производители да спрат умишленото понижаване на производителността на батерията или устройството, което е само един от примерите в това отношение", казва Борис Трупчевич, изпълнителен директор на FOREO. Той споделя като основна бизнес концепция на управляваната от него компания създаването на трайни при продължителна употреба висококачествени продукти. Наскоро компанията прави проучване сред потребителите си и всички те потвърждават, че продуктите от марката работят безупречно след 8-годишна употреба.

"Начинът, по който компаниите трябва да проявят отговорност, е много прост – продуктите, които създават, да издържат възможно най-дълго. Така ще дадат приоритет на околната среда и потребителския интерес пред печалбите и честно казано, този подход е много по-ефективен от даренията и сертификатите за тях, зад които да се крият. Може да има негативи в краткосрочен план, но в дългосрочен няма друг начин.", посочва Трупчевич.

[[{"fid":"372567","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":845,"width":1500,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Според Глобалния мониторинг доклад от 2020 г. на ООН за електронните отпадъци количеството им ще достигне 74,7 млн. тона до 2030 г., което е  почти удвоен тонаж само за 16 години. Данните показват, че това ще е следствие от по-високите нива на потребление на електрическо и електронно оборудване, краткия жизнен цикъл на продуктите и много ограничените възможности за ремонт. Също толкова тревожен е фактът, че само 17,4% от електронните отпадъци за 2019 г. са събрани и рециклирани, а съдбата на 44,3 млн. тона електронни отпадъци е несигурна. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
Австралийският премиер Антъни Албанезе беше освиркан на възпоменанието за жертвите на атаката в Бондай
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия