...
Гледайте събитието на живо във Facebook ТРЕТИ ГОДИШЕН ФОРУМ "ОТГОВОРНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ" или в сайта manager.bg.
За присъствие в залата, моля попълнете регистрационната форма.
Локация: Международно висше бизнес училище София
През 2021 г. стремежът на потребителите към здравословен, безопасен и качествен начин на живот неминуемо ще е сред основните двигатели за още трансформации и иновации сред участниците на FMCG & Retail пазара.
Не само връзката „производител-търговец-краен потребител“ обаче определя динамиката в сектора. Добрите управленски модели, екологичните стандарти, приносът към икономиката, към пазара на труда и към социалната среда ще са водещите вътрешни и външни движещи сили в стратегиите за устойчив растеж на FMCG и Retail компаниите.
В третото издание на форума „Отговорни производители“ на списание „Мениджър“ представители на бизнеса, браншови, институционални и неправителствени организации очертават много по-мащабната картина на влияние, което секторът за бързооборотни стоки има върху икономическата, екологична и социална среда в България.
Регистрация на присъстващите гости
Откриване
ПАНЕЛ I: Принос към икономическата среда. Добри практики
Какво е влиянието на FMCG & Retail и техните основни „подсектори“ върху националната и регионалната икономика, върху възникването на нови работни места и планирането на нови инвестиции в еко- и социално ориентирани бизнес модели.
В първия панел на форума „Отговорни производители“ търсим правилните модели на партньорство между играчите в сектора и разпространението на устойчиви бизнес стандарти.
Основни теми:
• Пътна карта за устойчиво партньорство на хранителните вериги с български производители и международни брандове в полза на добрите практики и осигуряването на достъп на крайните потребители до качествени продукти.
• Фокус на сектора върху енергийната ефективност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.
• Стратегии за развитие и задържане на кадри в сектора чрез дигитализация на процеси и технологично развитие от една страна, и ангажиращи CSR кампании от друга.
Участници:
• Васил Василев, директор „Храни свеж асортимент“ и прокурист в Kaufland България
• Николай Колев, изпълнителен директор на "Нухелт АД"
• Атанас Урджанов, председател на Асоциацията на месопреработвателите в България и член на управителния съвет на Съюза по хранителна промишленост
• Димитър Митев, главен оперативен директор, "Белла България"
• Дарина Стоянова, изпълнителен директор на Престиж-96
ПАНЕЛ II: Храна за милиони: модели срещу разхищението на храна и за правилното ѝ оползотворяване
Всяка година в ЕС се изхвърлят 88 млн. т годна храна. Данните за България варират между 670 и 700 хил. т. Подобно количество е достатъчно, за да се осигури храна два пъти на ден в продължение на една година на 1,5 млн. души в нужда. Организацията, която “спасява” годната храна у нас и я предоставя на нуждаещите се, е Българската хранителна банка (БХБ), която работи в тясно сътрудничество с производителите на храни и големите вериги хипермаркети, като им предоставя възможност да дарят годната, но предназначена за изхвърляне храна
Основни теми:
• Как биха могли да бъдат улеснени и мотивирани производителите на храни да даряват повече от продукцията си в полза на БХБ?
• По какъв начин държавата може да подпомогне подобна организация – и логистично, и законодателно?
• Какъв е положителният ефект за бизнеса и обществото от оползотворяването на хранителните продукти по този начин?
Отговорът на тези въпроси ще улесни правенето на отговорен избор и от потребителите, и от производителите.
Участници:
• Гергана Димитрова, мeниджъp "Kopпopaтивни ĸoмyниĸaции" и Корпоративна социална отговорност в Каuflаnd Бългapия
• Николай Колев, изпълнителен директор на "Нухелт АД"
• Цанка Миланова, изпълнителен директор на Българска хранителна банка
• Даниела Узунова, изпълнителен директор на Данон за България
• Кирил Вътев, съсобственик и управител на "Тандем-В"
ПАНЕЛ III: Потребители в движение
Участниците в FMCG & Retail секторите продължават да отговарят на променените от пандемията потребителски нагласи и да се адаптират с прогресивни бизнес модели към тяхното развитие в период на възстановяване. Какви ще са тенденциите в потреблението в следващите години и причините за тях?
Основни теми:
• Как навлиза на българския пазар тенденцията „достъпен лукс“ (Affordable Luxury), при която потребителите търсят висококачествени продукти без сблъсък с непосилна за доходите им цена.
• Какво е влиянието на стремежа към здравословно хранене върху развитието на портфолиата на FMCG производителите и асортимента на търговците?
• Как секторът насочва вниманието към активния начин на живот и стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите – работещи кампании и добри практики.
Участници:
• Васил Василев, директор „Храни свеж асортимент“ и прокурист в Kaufland България
• Николай Колев, изпълнителен директор на "Нухелт АД"
• Даниела Узунова, изпълнителен директор на Данон за България
• Кирил Вътев, съсобственик и управител на "Тандем-В"
Закриване на събитието
Веселка Дулева
проф. Нач отдел Храни и хранене, НЦОЗА,
Георги Божилов
Sales, NAFFE,
Гергана Тодорова
журналист, списание Черно и Бяло,
Даниела Николова
свободна практика, медиатор,
Диана Пазаитова
Управляващ съдружник, Fama Consulting,
Диляна Попова
гл. експерт, Асоциация на месопреработвателите в България,
Дориана Миленква
съветник по Земеделие, Нидерландско посолство,
Илиана Беновска
Управител, радио К2,
Ирина Белева
старши съветник, Българо-китайска асоциация за бизнес развитие,
Николай Николов
Partner | Business Planning and Development , bERS Logistics ,
Стоян Стоянов
PR Директор, Комуникационна агенция PRoWay,
Христо Христов
изследовател, ИИНЧ,
йосиф аврамов
председател на ЕС, КЦПЕЛ,