Глобиха JP Morgan с 200 млн. долара за заобикаляне на федерален закон

  Глобиха JP Morgan с 200 млн. долара за заобикаляне на федерален закон

Глобиха JP Morgan с 200 млн. долара за заобикаляне на федерален закон

Американската банка JP Morgan Chase се съгласи да плати 200 млн. долара глоби, признавайки, че не е успяла да проследи използването на приложения за лични съобщения, най-често WhatsAPP, от нейни служители, заобиколили изискванията по федерален закон в САЩ, според който финансовите институции трябва да поддържат записи от комуникацията с клиенти, предаде „Уолстрийт джърнъл“.

Комисия по ценните книжа и борсите на САЩ (SEC) заяви, че наложената от нея глоба от 125 млн. долара е най-голямата санкция за нарушаване на правилата, които изискват от брокерите да запазват повечето комуникации, така че данните да могат да бъдат наблюдавани в рамките на компанията и предоставяни на регулаторите. От SEC казват, че нарушенията от служителите на банката са широкоразпространени и че това затруднява разследванията, които често опират до прегледите на записани съобщения от имейли и други платформи за комуникация.

JP Morgan ще плати още 75 млн. долара за приключване на паралелно разследване от Комисия за търговия със стокови фючърси (CFTC).

„Изискванията за водене на записи са в основата на програмите на Комисията за проверка. Когато фирмите не ги спазват, какъвто е случаят с JP Morgan, те директно подкопават способността ни да защитаваме инвеститорите и да запазваме целостта на пазара“, коментира Гурбир Гревал, директор по правоприлагането на SEC.

Проследяването на комуникацията на служителите стана по-сложно за банките по време на пандемията, тъй като все повече хора работят от вкъщи и използват лични компютри и смартфони. От SEC обаче посочват, че рекордните нарушения от преди миграцията по домовете – поне от януари 2018 г. до ноември 2020 г.

Регулаторите са идентифицирали над 100 служители в J.P. Morgan Securities LLC и десетки хиляди съобщения, които не са били записани от фирмата.

Съобщенията включват дискусии за инвестиционни стратегии, срещи с клиенти, коментари на пазарни събития и тенденции.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ