Какво иска съвременният финансов директор?

Какво иска съвременният финансов директор?

От какво има нужда съвременният финансов директор? Какви технологични иновации биха оптимизирали работата му и биха освободили екипа от хартията и рутинната дейност на извършване на едно и също действие всяка седмица?

На тези въпроси предложи отговори дискусията "Модерният CFOПредизвикателства и възможности", която сп. Мениджър организира днес в столичната Галерия "Оборище 5". При нов формат за събитие по темата, който развива диалога между финансовите директори и ги мотивира в кръгла маса да споделят помежду си добрите практики за дигитализация, събитието насърчава открит разговор по презентации на присъстващите и взаимно полезно общуване

"Идеята на днешната среща е да се съберем и да обменим опит", посочи в началото финансовият директор в Credissimo Камен Трендафилов, който откри дискусията. Той даде думата на Димитър Сотиров, консултант бизнес процеси в Коника Минолта България, който направи презентация по темата "Дигитална трансформация в офиса".

"Допитахме се до мнението на експерти, за да отговорим на въпроса от какво има нужда съвременният финансов директор. Две неща ми направиха впечатление в отговорите им: първо, те искат способност да се справят с лавината от информация, която ги залива и второ - искат начин да открият как да впрегнат новите технологии в подкрепа на това. Това точно според мен е определението на дигиталната трансформация в офиса", каза той.

Димитър Сотиров отбеляза, че по отношение на т. нар. дигитална интелигентност (Digital intelligence) в България нещата се случват с по-бавни темпове в сравнение с международната сцена. По думите му все още входящите документи в голяма част от офисите са на хартия. Така се явява нуждата от набор от хора, които трябва да ги класифицират, те "летят нагоре-надолу по етажите". Всичко това може да се автоматизира с подходящия софтуер, каза той. 

Изпълнителният директор Финанси в банка ОББ Кристоф Де Мил също участва в дискусията. Той сподели успешните практики на ръководения от него мащабен финансов бизнес, като говори по темата "Роботизирана автоматизация на процесите (RPA)". 

RPA - това е технология, която в основата си ни позволява да оптимизираме вътрешните си процеси, обясни Кристоф Де Мил. "Може би някои от вашите служители извършват всяка седмица една и съща повтаряща се дейност - копират един файл, попълват го с данни, изпращат го. Това, което направихме в ОББ, е да започнем да оптимизираме процесите на тези служители", каза той. "Имаме 500 робота, които работят днес в групата ни", посочи още той. Чрез роботизирането са били спестени 72 000 човешки дни в работа (man-days). Обикновено един робот, използван в групата, автоматизира работа за 100 човешки дни, обясни още финансовият директор на ОББ.

Освен това, чрез роботите се намалява рискът - обикновено роботът не прави грешки, както се случва с човека. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ