Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Еуфорията около последните борсови дебюти притеснява шефа на Goldman Sachs
Загрижен съм за голямото търсене от страна на инвеститорите на дребно при последните първични публични предлагания (IPOs). Това заяви пред Си Ен Би Си председателят и и главен изпълнителен директор на Goldman Sachs Дейвид Соломон.
„Мисля, че се намираме в период на време, в който на пазарите има много голяма еуфория. Аз лично съм много загрижен от тази тенденция. Не мисля, че тя е здравословна в дългосрочен план. Очаквам с времето тя да бъде коригирана, както се случва винаги.“, коментира Соломон.
Неговото изказване идва след силните борсови дебюти на компанията за доставка на храна DoorDash и на фирмата за краткосрочно наемане на имоти Airbnb. Миналата сряда акциите на DoorDash поскъпнаха с 85% при първичното публично предлагане на компанията (IPO) на борсата в Ню Йорк, а тези на Airbnb скочиха с над 112% при нейното IPO на следващия ден.
„Смятам, че голяма част от тези компании са страхотни бизнеси, но е очевидно, че настоящите им пазарни оценки включват в себе си перфектно изпълнение и огромен растеж за доста продължителен период от време“, каза Соломон.
Шефът на Goldman Sachs не е единственият експерт, изразяващ загриженост по отношение на изключително силните борсовите дебюти в последно време. Водещият на Mad Money по си Ен Би Си Джим Крамър отправи критики към инвестиционните банки, които според него не вземат предвид новото поколение от млади и неопитни инвеститори, когато правят оценка на IPO-тата на компаниите. „Не искам да кажа, че пазарът е счупен, но процесът, по които правим сделки определено не работи“, коментира Крамър.
Соломон защити процеса по оценка на първичното публично предлагане като заяви, че инвестиционните банки са развили една много по-прозрачна система, която позволява на фирмите да получат достъп до информация в реално време за търсенето на пазара. Той добави, че Airbnb е използвала именно този метод.
Крамър каза още, че масовото участие на инвеститори на дребно в настоящите първични публични предлагания му напомня за дотком балона от началото на века. Според Соломон обаче има съществена разлика между търговията преди 20 години и тази днес.
„Тогава трябваше да си откриете брокерска сметка, за да можете да търгувате с акции. Трябваше да подписвате документи директно. Технологиите правят този процес много по-лесен и разширяват участието на пазарите“, коментира той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.