Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Шумът на работното място коства на френските компании 23 млрд. евро годишно
Френските компании губят 23 милиарда евро годишно заради вредата от шума на работното място, сочи проучване на социологическата агенция -JNA, цитирано от в. "Фигаро".
Затова аудио слушалките се превръщат в неизбежен атрибут в днешните офиси, където 60 процента от работещите над 35 години се оплакват от шума, според изследване на Opinion Way от месец май.
Около 6 милиона французи губят средно над 30 минути на ден от работното си време заради шумната среда, която предизвиква стрес, напрежение, а понякога конфликти с колегите. Стига се дори до порочен кръг: колкото повече обръщаме внимание на шума, толкова повече той ни пречи. Така някои хора започват да страдат от мизофония - постоянно неразположение, свързано с вредата от всякакви шумове.
Слушалките имат истински успех в големите офиси или т. нар. отворени пространства (open space). Те са като табелката "Моля, не безпокойте" на вратите на хотелските стаи.
По повод седмицата на слуховото здраве на работното място "Фигаро" представя пет убедителни причини да инвестирате - вие или вашият работодател - в аудио слушалки.
- Слушалките са вашият защитен щит срещу шума на работното място. Единствено трябва все пак да надавате ухо за телефонно позвъняване или спешно повикване от колега.
- При прекалено малко пространство между бюрата, непрекъснато движение напред-назад на служителите, разговори на висок глас, телефони, тракане на клавиатури, кашлица. . .и най-малкият шум се превръща в истинско мъчение и повод за разправии, които развалят атмосферата в офиса. Слушалките намаляват риска от напрежение между колеги: преди да настъпи гневният изблик, малко успокояваща музика може да се окаже спасителна.
- Освен това като видите колега със слушалки не ви се иска да го безпокоите. Колкото по-големи са те, толкова по-разубеждаващ е ефектът им. Някои дори не се колебаят да си слагат строителни антифони.
- А и слушането на музика е здравословно. Проучване на LinkedIn Spotify показва, че 65 процента слушат музика, за да се мотивират, докато при 42 процента музиката действа успокояващо. Освен това 40 процента от служителите работят на музика, за да стимулират творческата си активност, 33 процента - за да се съсредоточат, а 26 процента - защото не понасят тишината!
- Не е задължително в слушалките да се чува музика, за да осигурят спокойствие на работещия. Според публикация на в. "Ню Йорк таймс", който също е проучил темата, повечето хора със слушалки не слушат нищо.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.