Онлайн търговците декларират доходите си до 3 май

Икономика

Националната агенция за приходите започва да изпраща имейли до физическите лица, извършващи продажби в интернет, като им напомня, че трябва да декларират и платят данъка върху доходите от тази дейност.

Приходната агенция разполага с информация за получените от физическите лица суми от наложен платеж през 2021 г., подадени от пощенските оператори (куриерските фирми). Тези суми са отразени в предварително попълнените годишни данъчни декларации, които са достъпни с персонален идентификационен код (ПИК) или електронен подпис в Портала за електронни услуги на приходната агенция, напомнят от НАП.

До този момент много от лицата вече са декларирали своите доходи от онлайн продажби. Тези, които не са го направили, ще получат напомнителни писма от приходната агенция. В случай, че търгуващите онлайн не подадат данъчните си декларации, подлежат на санкции и последващи контролни действия от страна на НАП. 

Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо потребителите да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това е необходимо, съветват от НАП. В случай че данъкоплатците установят вписани суми, които са получили от продажба на лична вещ или при връщане на стока, то те могат да ги изтрият, след което да подадат декларацията. За получените доходи от продажба на вещи за лично ползване и такива, които не са купени с цел след това да бъдат препродадени, гражданите не дължат данък и няма нужда да декларират получените суми, уточняват още от приходната агенция.

Физическите лица, които извършват търговска дейност в интернет с цел печалба, независимо, че не са регистрирани като търговци по смисъла на Търговския закон, са длъжни да декларират доходите си от продажби в  Приложение № 2 от годишната данъчна декларация по чл.50 от ЗДДФЛ, напомнят още от НАП. 

В случаите, в които физическото лице получава доходи от друга стопанска дейност в качеството си на земеделски стопанин, който не е избрал реда за облагане като едноличен търговец, свободна професия или занаятчийска дейност чрез продажби в интернет с наложен платеж, получените суми се декларират в Приложение номер 3. При продажба на произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети, която не е свързана с извършвана от физическото лице стопанска дейност, доходите се декларират в Приложение номер 5.

Срокът за подаване на годишните данъчни декларации за 2021 г. за тези физически лица изтича на 3 май 2022 г., се посочва в съобщението.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Полицейско разкритие: Банда във Виетнам откраднала и продала за месо 2700 котки
Световните продажби на бензинови автомобили паднаха под 50% за първи път в историята
Сбогом на GPS: Квантовите сензори ще се превърнат в следващата основа на навигацията
Jaguar залага бъдещето си на нов електромобил за 130 000 паунда
SOF Connect и Endeavor България стартират The Innovation Terminal - нова отворена иновационна програма на Летище София
Великобритания разположи в Естония дронове камикадзе с обхват над 250 км
Гълъб Донев: Бюджетният дефицит за тази година ще бъде до 5,7% от БВП
Почина изпълнителят на хита „You Are My Lady“
Земетресение разлюля София
Германия ще закупи крилати ракети за масирани удари на бойното поле
Започва изплащането на еднократната помощ от 50 евро за скъпите горива
Факторите, които превръщат синдрома на самозванеца в професионална суперсила
Жилищната криза тласка Испания към предсрочен вот
Тръмп заяви, че „заплаха“ е накарала САЩ да изтеглят бомбардировачите си от RAF Fairford
Шефът на Porsche съкращава 40% от мениджмънта, за да спаси компанията
Новият Закон за потребителския кредит: регулация, която пази потребителя, а не го изпраща при лихварите
За първи път от 14 г.: Големите синдикати в Италия заедно обявиха общонационална стачка за заплати и жилища
Почина бившият италиански премиер Силвио Берлускони
Турция ще разработи национален аналог на американската система Starlink
Контактните лещи могат да са източник на зараза, експерти съветват да носим очила