Италианският зехтин всъщност е… гръцки

Италианският зехтин всъщност е… гръцки

Голяма част от производителите на зехтин в Гърция изнасят продукцията си в Италия, където той се продава на двойно по-висока цена, отколкото в родината си. В същото време в италианските супермаркети няма гръцки стандартизиран зехтин като брандиран краен продукт, пише вестник Kathimerini.

Дали защото гръцкият зехтин е с по-ниско качество? Напротив. На миналогодишното състезание NYIOOCC, считано за най-престижният форум, гръцкият продукт спечели 99 златни и сребърни награди.

По данни на Службата по икономически и търговски въпроси на гръцкото посолство в Милано износът към италианския пазар представлява 64,67% от общата стойност и 75,88% - от общия обем на експорта на тази стока през миналата година.  

В доклада на дипломатите е посочено, че през 2021-а Гърция е изнесла за Италия зехтин за 345,5 млн.  евро, което е с 16,33% повече в сравнение с 2020 г. Обемът се е увеличил от 111 610 тона от 132 844 тона. Така страната е втория по големина доставчик на зехтин за Италия с относителен дял 21,69% след Испания – с дял от 61,53 на сто.

Цените за износител са на относително високи нива - 3,70-3,80 евро за килограм, а на рафтовете в италианската търговска мрежа зехтинът е между 4 и 9,50 евро/кг.

Причините, поради които производителите избират да изнасят в Италия, e, че субсидията за висококачествен марков зехтин бе премахната, коментират пазарни анализатори пред Kathimerini.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен