Toyota продължава кампанията си за развитие на ДНК при храните

Toyota продължава кампанията си за развитие на ДНК при храните

Японската компания за коли Toyota обяви, че е подписала договор с Japan Tabacco Inc., за лицензирането на уникалната си технология Gras-Di.  Идеята на иновацията е, чрез ДНК анализ да се ускори селективното развъждане. Преди подписването на договора, лицензирането на услугата бе възможно само за специализирани фирми, извършващи ДНК анализ. С новото разширение на компанията, за първи път се сключва договор с частна компания, която е ангажирана пряко със селскостопанския бизнес.

От 1999 г. насам, освен основната си дейност в създаването на автомобили, Toyota работи и по различни инициативи, свързани с обогатяване и запазването на околната среда. Една от най-известните дейности на компанията е извличането на биомаса от животински тор в ползва на озеленяването. Идеите на холдинга са свързани с промени като:  застаряване на земеделското население и намаляване на източниците на храни. Целите на тези инициативи са подкрепа и насърчаване в развитието на селскостопанския отрасъл.

Един от най-успешните им проекти, свързани със земеделието, е именно разработването на технологията GRAS-Di, която с помощта на ДНК анализ цели ускоряването на селективното размножаване, което води до създаването на високостойностни растения. Те са лесни за отглеждане и отговарят на нуждите на потребителите. Технологията е насочена към намаляване на разходите в производството и използваното време. В резултат на това, иновацията подобрява растенията, за да станат по-устойчиви на различни видове болести. Toyota е избрала Japan Tobacco Inc., защото тя е тясно свързана с различни изследователски инициативи, най-вече в отглеждането на тютюн, както и с участието си в различни кампании, насочени в помощ на селскостопанския бизнес, споделят  от компанията.

"Очакваме новата технология да идентифицира полезните гени в земеделските култури и с това да се повиши качеството и надеждността им" - коментират от Japan Tobacco Inc..

Плановете на автомобилния гигант са в бъдеще, технологията да обхване повече отрасли, като: рибарството, горското стопанство и животновъдството. Стремежите на компанията са развитие на идеята както в Япония, така и в целия свят.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял