Подсъзнанието може всичко. Дайте му шанс

Подсъзнанието може всичко. Дайте му шанс

Когато умът му засече, рекламистът си пуска шоуто по награждаването на най-добрите рекламни творби на годината. Просто така. За вдъхновение. А може и да не е само тогава. Прави го и когато мързелът го налегне. Когато е разочарован. Или може би неопитен.

Случва се и това, но същевременно всеки уморен човек с дългогодишен опит в рекламата може да ви каже следното: в тази професия няма нищо по-трудно от това да вземеш идея. И много често това може да се избегне, ако агенцията вложи усилен труд и последва набор от правила, които водят до голямо креативно богатство.

Ние, рекламистите не сме художници. Ако Пикасо е чувствал, че творческите му сокове пресъхват, е можел да си вземе ден почивка. По принцип се смята, че специално той е бил отдаден толкова много на изкуството, че никога не си е вземал почивен ден, но все пак е имал възможност да го направи. В рекламата нямаме тази привилегия. Плаща ни се да мислим, създаваме и убеждаваме. Клиентите ни не разполагат нито с времето нито с парите да седят и да ни чакат, докато умът на криейтив директора се отблокира.

Тогава как може да се избегне проблемът с кризата на твореца? Един от сигурните начини е като се създаде определен начин, по който се работи в даден проект. Мнозина сред хората на криейтива имат план, към който се придържат стриктно. Той им помага да не достигнат до ситуацията с пресъхналия кладенец на творчеството. Или да не се трупа в тях вътрешно напрежение, от което могат да се разболеят.

Специалистите предлагат следния съвет:

- Опитвайте да записвате всичко, което знаете за продукта или услугата, независимо къде. На хартия или в електронен вариант. На бележка, залепена на стената или като скица.

- Съхранявайте всякаква информация, която смятате, че ще ви бъде полезна. Събирайте данните в компанията на колега.

- След това седнете за известно време и прегледайте всички събрани от вас данни. Пресейте ги. И после помислете за начало на идея за кампания, реклама или лозунг.

Винаги трябва да сте си осигурили време подсъзнанието ви да свърши работата. 90% от времето най-добрите идеи идват от правенето на силни изследвания и захранването им в мозъка. Той, от своя страна, ще ви възнагради за тежкия труд като свърже две привидно раздалечени и несъвместими идеи в едно гениално цяло.

Пол Шугит в advertising.about.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 ноември. Честит имен ден на Екатерина, Катя, Катина, Катерина, Кина
Разформироваха министерството за правителствена ефективност на САЩ
Нещата, които разграничават страхотните лидери от посредствените шефове
Щом Уолстрийт предупреждава за рисковани ИИ инвестиции и трупащи се дългове, значи нещо наистина не върви добре
Цитат на деня
Между разума и чувствата - невробиология на вечния сблъсък
Министерство на туризма проверява готовността на курортите за зимния сезон
Марко Рубио пристигна в Женева за дискусиите за Украйна