Брандинг уроци от историята на Stone Brewing

Навсякъде по света дефектът чрез маркетинг може да се превърне в ефект. Това доказва и маркетинг историята на американския бранд бира Stone Brewing.
Когато Грег Кох и партньорът му Стиви Уекнър създали пивоварната Stone през 1996 г., повечето американци не били чували за процеса на производство на бира в малки независими компании, които се придържат към традиционните рецепти (craft brewing). А и, честно казано, не ги интересувало.
Предизвикателството за двамата предприемачи станало дори по-голямо, когато се оказало, че повечето хора намират бирата от тяхната „микропивоварна” за прекалено силна. Затова не била по вкуса им. Без пари за рекламен бюджет и с налична публика, която не е запозната с продукта им, на Кох и Уекнър се наложило да извървят трудния път към извоюването на клиенти. Вместо да нагодят продукта си към вкуса на клиентите, те започнали да работят по създаването на бранд, който да е извън мейнстрийм маркетинга. Бунтарски бранд. За целта потърсили и намерили подкрепа сред любителите на занаятчийската бира в Америка (craft beer). С помощта на ентусиасти от тези среди, започнали да рекламират „бира с характер от Сан Диего”. Днес бизнесът на пивоварната възлиза на 100 млн. долара.
Въз основа на успеха си Кох предлага следните четири съвета за изграждането на бизнес, предлагащ продукт, който не е по масовия вкус:
1. Гледната точка е всичко.
Вместо да опитат да отиграят публичното неодобрение към вкуса на бирата с реклама, двамата предприемачи постъпили по друг начин. Те започнали да се рекламират с думите „Това е агресивна бира. Затова вероятно няма да ви хареса”. Стратегията създала дълбока лоялност сред клиентите, които я харесали. Кох асоциира подхода с успеха на хевиметъл легендите „Металика”. „На „Металика” никога не би им пукало, ако не харесвате „Металика”, нали?”, казва той.
Продължава на страница 2.
2. Изберете си битка.
Заложете на антикорпоративния имидж, който се противопоставя на иконите в маркетинг индустрията, в която работите. С маркетинг съобщението си обявете война на посредствеността. Създателите на Stone Brewery заявили, че са категорично против масовата представа, че бирата е индустриален продукт, както внушавали много от историите за нея в рекламите. За бунтарите тя е начин да изразяваш себе си.
3. Не се вписвайте в традициите.
Когато започнали да продават бирата си, от Stone решили да я предложат в двойно по-големи кутии от традиционните в САЩ от 340 мл. Така и с дизайна и разфасовката на продукта си се отличили на рафтовете в магазините, където се продавали. Тяхната бира била по-голяма.
4. Съюзете се с други бунтари.
Още от самото начало създателите на Stone Brewery потърсили помощта на гилдията на пивоварите в Сан Диего - организация, създадена да промотира малките пивоварни и да образова публиката за качествата на продукта им. Изводът от ползотворното им сътрудничество е, че един начинаещ бранд винаги може да се създаде като различен, ако намери правилната, различна общност, която да му подаде ръка.
Историята е разказана в сп. Inc.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Германия и Италия се разминават по отношение на инфлацията: Какви са последиците за еврозоната?
Икономика |Ведомството на Мъск се е сдобило с данни за заплатите на 276 000 федерални служители
Свят |Китай вкарва в единна платформа всички обществени жалби в страната
Свят |Денят в цифри
България |Похарчили сме над 4 млрд. лв. за лични пътувания и фирмени командировки през 2024 г.
България |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 31-ви март до 6-ти април
Хороскоп |Марин Льо Пен беше призната за виновна за присвояване на пари от ЕС, осъдиха я на 4 г. лишаване от свобода
Свят |Тръмп е „много ядосан“ на Путин заради Украйна, заплашва с нови санкции
Свят |От април пътуваме до Великобритания с електронно разрешително
Свят |Прогноза: Повече фалити у нас през 2025 и 2026 година
Бизнес |На днешната дата, 31 март. Рождениците днес
На днешната дата |Няколко прости начина да развиете вашето въображение
Техники за успех |Зеленски поръчал на екипа си да се готвят за избори
Свят |

Коментари
Няма въведени кометари.