Лозунгът работи, когато...
Рекламният лозунг - кратка фраза, която върви преди или след името на компанията и утвърждава марката. Когато стане дума за него, хората имат различни асоциации.
Някои се сещат за слогана на любимите им марки. Други - за този на световноизвестна фирма, който са срещали на различни места десетки пъти. Дори в първия момент да не се сещат за лозунг, на голяма част от хората по света вероятно едва ли им звучат непознато някои от следните фрази:
Just Do It. - Nike
Das Auto. – Volkswagen
Vorsprung durch Technik. – Audi
Think different. – Apple
I'm loving It. - McDonalds
This Buds for You. - Budweiser
We Bring Good Things to Light. - General Electric
Zoom! Zoom! - Mazda
Make.Believe. - Sony
The Power to Surprise. - KIA
Кои са задължителните компоненти на "лепкавия" лозунг, който се помни бързо и е достатъчно опростен и смислен, за да бъде велик? Сайтът The Balance даде следните практични съвети:
1. Направете думите лесни за запомняне. Фразата трябва да е умна и да звучи така, че на хората да им се прииска да я повтарят в реалния си живот и да я казват на приятелите си.
2. Елементът с ключовите ползи. Лозунгът трябва да е свързан с директна полза за хората от продукта или услугата на компанията.
3. Разграничете марката. Подчертайте различното и оригиналното в продукта й, ако той се отличава видимо от този на компаниите в същия бранш.
4. Утвърдете марката. Лозунгът трябва да се помни заедно с името на марката, сякаш то го продължава съвсем естествено. Иначе какъв е смисълът от него?
5. Създайте благозвучие. Измислете думи с ритъм или с рима. (Такъв пример e европейският слоган "Today Tomorrow Toyota", който между другото е различен от този на компанията в Северна Америка - "Toyota - Moving Forward".)
6. Създайте позитивно усещане. Измислете лозунг, който провокира асоциации с нещо положително, което кара хората да се усмихват. Неслучайно някои от най-успешните лозунги в света говорят за кратка почивка в работния ден, любима храна, колата, към която всеки е привързан – все неща, които предизвикват позитивни асоциации.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.