Вашите колеги не обичат креативната мисъл

Вашите колеги не обичат креативната мисъл

Спохожда ви велика идея, но колегите ви посрещат с мълчание.

Няма как. Изследванията показват, че креативността, която принципно се възприема за фактор на положителната промяна, реално притеснява хората.

Изводите са направени въз основа на два експеримента, проведени от Университета на Пенсилвания от 2010 г. В тях са участвали над 200 души.

Изследователите достигат до заключението, че хората отхвърлят креативните идеи за сметка на такива, които са практически изпитани и проверени. Освен това обективните доказателства в полза на обосноваността на една креативна идея не мотивира хората да я приемат. Често обаче тази предубеденост е добре прикрита и дори недоловима.

Участниците в проучването реагирали негативно на идеята за маратонки, оборудвани с нанотехнология, която подобрява охлаждането на краката и комфорта на обувката.

За да изкарат на преден план предразсъдъците срещу креативното мислене, учените прибягват до помощта на технология, измерваща несъзнателното предубеждение. Онова, което често хората не искат да признаят, като расизма например. Резултатите показали, че хората съзнателно твърдят, че искат креативни идеи, но в действителност ги свързват с негативни думи като „повръщане“, „отрова“ и „агония“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Разривът между Вашингтон и Киев се задълбочава, след като Тръмп нарече Зеленски „диктатор“
Мицотакис: Европа трябва да се събуди след промяната в политиката на САЩ
Вероятността астероид да се сблъска със Земята през 2032 г. достигна нов максимум
Шефът на Пентагона нареди армията да свива бюджета с 8% на година. Подготвя и чистка на генерали
Корпоративният успех не се гради върху страх: Как успешните лидери управляват чрез признание
Работодателите декларират и ваучерите за храна
„Можеше да сключат сделка“: Тръмп нападна Украйна и я обвини за войната
Борисов: Ще правим компромиси до 1 януари догодина