Анна Томова-Синтова с майсторски клас в Музикалната академия

Анна Томова-Синтова с майсторски клас в Музикалната академия

Световноизвестната оперна певица и сопрано Анна Томова-Синтова пристига в България, за да проведе своя Четвърти академичен майсторски клас със студенти от Вокалния факултет на Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“.

Класът ще се проведе от 8 до 18 май, съобщават от Софийската опера.

Студентите от Академията отново ще имат възможност да работят с Маестра Томова-Синтова и да получат от нея ценни съвети и препоръки за своя творчески път като изпълнители. Майсторският клас ще се проведе в партньорство със Софийската опера и балет, където на 18 май ще бъде галаконцертът на участниците с оркестъра на театъра с диригент Лучано ди Мартино.              

Първият майсторски клас на Анна Томова-Синтова в НМА се състоя през 2009 г., вторият - през 2011 г., третият – през 2014 г. Прочутата ни оперна певица е Доктор хонорис кауза на Националната музикална академия от 2001 г. Удостоена е от Виенската Щатсопера с титлата „Камерзенгерин“.

Анна Томова-Синтова е родена в Стара Загора. Започва своя музикантски път от 6-годишна възраст с уроци по пиано. Десет години по-късно печели първото си национално отличие като певица и е приета в Софийската консерватория. Учи при проф. Георги Златев-Черкин и със сопраното Катя Спиридонова. Завършва оперно пеене и пиано. На церемонията по дипломирането си изпълнява ролята на Татяна от операта на Чайковски „Евгений Онегин“.

Малко след това Синтова е поканена в оперното студио на Залцбургската опера, където през 1967 г. прави своя първи професионален дебют - като Абигайл от Вердиевата опера „Набуко“. Оттогава тя постепенно разширява репертоара си с главните роли в „Мадам Бътерфлай“, „Травиата“, „Трубадур“, „Отело“, „Манон Леско“, „Дон Жуан“ и „Арабела“. Повечето от тези роли тя разучава с помощта на музикалния директор на операта проф. Паул Шмиц, студент на Рихард Щраус. По това време започва концертите и записите си с оркестъра „Гевандхаус“ под диригентството на Курт Мазур. През 1971 г. печели златни медали на певческите конкурси в София и в Рио де Жанейро.

През 1972 г. Анна Томова-Синтова е поканена да работи за Щатсопер Берлин. Там тя продължава да разширява репертоара си с ролите в „Сватбата на Фигаро“, „Така правят всички“, „Ариадна на Наксос“, „Аида“, „Тоска“, „Кавалерът на розата“, „Евгений Онегин“ и др. Първата ѝ международна изява (извън Германия) е през 1973 в Париж в „Реквием“ на Верди, а няколко месеца след това пее в „Отело“ във Виена.

През 1973 прочутият диригент Херберт фон Караян чува изпълнението на Синтова в световната премиера на операта „De temporum fine comoedia“ от Карл Орф на Летния фестивал в Залцбург. Веднага след това е поканена за съвместна работа от Великия маестро, с когото в продължение на 17 години след това обикаля световните концертни зали (включително в Япония и САЩ). По това време осъществява много аудио и видео записи.

(Продължава на страница 2.)

Изпълненията ѝ на Залцбургския фестивал с Караян бележат много важен момент в кариерата на Синтова. През тези години - от 1973 до 1991 - тя е постоянен гост на фестивала, където пее с Берлинската и Виенската филхармонии. Под диригентството на Караян тя изпълнява Елза, Графиня Алмавива, Донна Анна, както и много концертни пиеси като „Последните четири песни“ на Щраус и Реквиемите на Верди, Моцарт и Брамс. Тези изпълнения са записани, а част от тях – и филмирани. Тя започва с щраусовите си интерпретации през 1982 г. с ролята на Адриана заедно с Волфганг Савалиш, докато стига до триумфа си в „Кавалерът на розата“ през 1984 г. с Караян. Това изпълнение е филмирано и издадено на видео касета, а по-късно на DVD. През 1985 и 1986 продължаваща с изпълненията си в ролята на Графиня Маделина от операта „Капричио“ на Рихард Щраус под диригентството на Хорст Щайн. Изпълненията ѝ са излъчени по телевизията през 1990. След като присъства на една от репетициите за това заглавие, Караян веднага решава да запише финалния монолог (за пръв път) заедно с „Четирите последни песни“. За записа, който печели множество награди той казва: „Анна ни остави една образцова интерпретация на тези две творби“.

Анна Томова-Синтова е известна с артистизма си, изпълнявайки както германски, така и италиански репертоар, в които постепенно задълбочава характерните черти на отделните персонажи. През 1995 г. в Цюрих прави дебюта си като Норма в едноименната опера на Белини. Представлението има грандиозен успех. Тримфът ѝ се повтаря през 1998 г., когато за пръв път изпълнява Сантуца от „Селска чест“ в Берлинската опера и Саломе по време на откриването на сезона в Барселона. Там, през 1999 г., за пръв път в кариерата си изпълнява и Турандот.

На 23 септември 2001 г. Синтова отбелязва 35 години на сцената с премиерно за неяизпълнение на Аида в Софийската опера. През 2002 г. прави турне из Европа. Също такаосъществява серия от оперни и концертни изпълнения на „Бал с маски“ и „Дон Карлос“ от Верди. В края на същата година печели овациите на публиката в Токио с ролята си на ЕлизабетВалоа. През февруари 2003 г. Синтова се завръща в Токио за нов гала концерт, билетите за който биват напълно разпродадени.

През 2006 г. Синтова се включва в честването на 250 години от рождението на Моцарт като участва в две изпълнения на негови творби в България - на 25 февруари - концертно изпълнение на „Сватбата на Фигаро“ под диригентството на Найден Тодоров, а на 22 май - в „Реквием“ под палката на световноизвестния диригент Генадий Рождественски.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ