PITCH: Не бройте последователите

PITCH: Не бройте последователите

Павел Пенчев е PR експерт с над 10-годишен опит в работата с медии. Започва кариерата си като телевизионен политически журналист в телевизиите Bulgaria On Air и ТВ Европа, след което се присъединява към екипа на пресцентъра на Министерския съвет на Република България.

Като PR участва в медийната организация на множество знакови събития за България като българското председателство на Съвета на ЕС през 2018 г., Апостолическото пътуване на папа Франциск в България през 2019 г., както и множество визити на световни лидери в България. В средата на 2019 г. основава своя агенция – PRPENCHEV, която развива успешно и днес. В края на 2021 г. дава старта на нов комуникационен проект – :PITCH Agency, който да отговори на търсенето на пазара днес и да грабва в дигиталната среда. 

В специалното издание на списание "Мениджър" Creative Bulgaria Павел разказва с какво се отличава новият проект.

По какво :PITCH Agency ще се отличава на пазара?

Създадохме :PITCH с идеята да грабва, да вдъхновява и да отговори на съвременната динамика в PR-a и маркетинга. Всичките ни услуги са съобразени изцяло с постковид обстановката, която години ще оставя своя отпечатък върху бизнеса. Целта ни е да обхванем абсолютно всичко, което е необходимо на една компания, за да развие своите комуникации и реклама, които да я издигнат на едно по-високо ниво. В :PITCH ще наблегнем на дигиталното присъствие и дигиталните кампании – това е предимно работа с инфлуенсъри, популярни лица, дигитални PR кампании, социални мрежи, онлайн събития и други. Днес PR-ът в дигитална среда е много по-важен от PR-a извън нея и именно тук искаме да приложим нашия опит. 

Какви рекламни и творчески решения търсят по-малките и средните фирми у нас в сравнение с големите комуникационни агенции?

За нас е много важно да сме в крак с времето и тенденциите. Изградили сме си добър и успешен модел на работа, който ни позволява да сме гъвкави и да намираме индивидуални решения за всеки един бранд, с който работим. Именно това смятам, че е предимството на нашия екип. Ние сме хора с богат опит и много свежи идеи. Когато започваме работа с нов клиент, ние се запознаваме максимално с всички детайли около неговото позициониране досега, съобразяваме плюсовете и минусите, бюджета, актуалните течения и избираме най-оптималния план за реализиране на една наистина добра кампания.

Какво през 2022 г. ще работи по отношение на PR-а в дигитална среда?

Всеки месец правим по няколко инфлуенсър кампании за различни клиенти и определено мога да кажа, че това е топ трендът. Тук е моментът да кажа, че ние не просто правим инфлуенсър кампании, ние правим структурирани PR стратегии с инфлуенсърите, за да можем да представим брандовете на едно по-добро ниво пред хората и да ги накараме да се ангажират. За 2021 г. с наши дигитални кампании сме достигали до средно по 500 хил. души на месец органично (без спонсориранията). Прогнозата ми за 2022 г. е, че надпреварата между различните инфлуенсъри в платформи като Instagram и TikTok ще става още по-голяма, но и изискванията на брандовете към инфлуенсърите също ще се завишават.

Кое е вашето платинено правило в работата с инфлуенсъри и популярни лица?

Ако има платинено правило за работа с инфлуенсъри и популярни личности, то е „Никога не гледай броя на последователите“. Живеем във времена, в които всичко е възможно – включително и да си български инфлуенсър с 250k. последователи… основно от Индия. Това е сериозен проблем и истинско предизвикателство за нашата работа, защото, преди да започнем всяка една кампания, ние проучваме обстойно инфлуенсърите, които предлагаме за работа на брандовете. Когато търсим инфлуенсър, искаме той да е на първо място ефективен за конкретния бранд – да има реални последователи от България, да поддържа добра ангажираност на аудиторията си и да реализира добри резултати.

Съгласен ли сте с Джеф Безос, че „Клиентът е царят, а аз съм слугата“ и трябва да сме „обсебени от клиентите“? Кой е вашият подход към царете на пазара?

Ако говорим за B2B – винаги клиентът е на първо място, но не винаги е прав. Все пак затова ползва услугите ни, за да му осигурим нашето експертно мнение. Разбира се, всички желания трябва да се имат предвид, но не на всяка цена. Искрено вярвам във важността на личното отношение и индивидуалния подход, това, както казах и по-рано, е много важно за мен и екипа ми. Брандовете, които ни се доверяват, трябва да мислят за нас като за продължение на техния екип!

Creative Bulgaria е налично в мобилното приложение на списание "Мениджър" - ZinZin.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ