Дейвид Огилви: Рекламата е средство за борба с бедността на човешките желания
Дейвид Огилви е един от най-великите рекламисти и копирайтъри. Роден е през 1911 г. в Уест Хорсли, Великобритания. Преди да се захване с реклама, Огилви работи като готвач, продавач, дипломат и фермер. На 37-годишна възраст основава рекламната агенция „Ogilvy & Mather". Следват изключително силни и продуктивни години, които го превръщат в световно име и нарицателно в рекламната индустрия. През първите 20 години от създаването на агенцията Огилви печели проекти за марки като „Lever Brothers“, „General Foods“ и „American Express“. „Shell“ му поверява цялата си рекламна дейност в Северна Америка, а „Sears“ го наема за първата си национална рекламна кампания. През 1965 г. „Ogilvy & Mather“ се слива с „Mather & Crowther“, лондонския й партньор, за да формират нова международна агенция. Година по-късно компанията става публично акционерно дружество - една от първите рекламни агенции, които правят подобно нещо.
В негова чест ви представяме някои от неговите най-остроумни изказвания:
Aĸo имaтe нaиcтинa дoбpa идeя, лoшoтo изпълнeниe нямa дa я yнищoжи, нo aĸo нямaтe cтpaxoтнa идeя, дoбpoтo изпълнeниe нямa дa Bи пoмoгнe.
Хората не купуват от клоуни.
Колкото е по-информативна рекламата, толкова е по-убедителна.
Ако някога си имал късмет да създадеш истински добра рекламна кампания, скоро след това някой вече я е откраднал. Това е дразнещо, но не се тревожи: никой никога не е изградил марка чрез имитиране рекламата на друг.
Рекламата е средство за борба с бедността на човешките желания.
Рекламата може и да убеди човек да купи некачествена стока, но само веднъж.
Уважавам хората, които работят яко; които гонят задачите. Не ми харесват пътниците, които само тежат в лодката.“
Уважавам хората с първокласен ум, защото без тях няма да успееш.”
Уважавам хората, които наемат такива подчинени, които са достатъчно добри, че да могат да ги заменят.
Никога не пускайте реклама, която не бихте искали вашето семейство да види.
Най-добрият начин да завоюваш нови клиенти е да правиш добра реклама.
Най-великите творения на човек са били създадени под въздействието на стремежите да се печелят пари.
Презирам подлизурковците, които се подмазват на началниците си. Защото обикновено това са хората, които тормозят своите подчинени.
Не правете разпространените грешки - не се отнасяте към вашите клиенти като завършени идиоти.
Хората в рекламата, които пренебрегват изследванията, са опасни – също като генералите, които пренебрегват разкодирането на вражеските сигнали.
Без билбордове нашият свят ще стане по щастливо, красиво и безопасно място за живот.
Хората не купуват от клоуни.
Колкото е по-информативна рекламата, толкова е по-убедителна.
Продуктът трябва да бъде такъв, че да се чувствате истинска гордост, да го рекламираме.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.