Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|„Ритейл Апокалипсис“ в САЩ: Над 3000 магазина се очаква да затворят врати
Търговци на дребно в Съединените щати затварят хиляди магазини и фалират с безпрецедентна бързина, невиждана от рецесията насам в страната, съобщава Business Insider. Десетки хиляди хора губят работата си.
Очаква се ефектите на тази загуба на работни места да засегнат местните икономики много сериозно. Това предвижда Марк Коен, директор ритейл изследвания на Колумбийското училище по бизнес. "Това създава бавно разгръщаща се криза", коментира той. "Хората, които работят в магазините, ще изгубят работата си, след това те ще харчат по-малко пари, защото няма вече да са заети. Това създава каскада от икономически предизвикателства", казва той.
От октомври 2016 г. насам около 89 000 служители в магазини за най-различни стоки са загубили работата си. Това е повече от броя на хората, които са заети в цялата американска въгледобивна промишленост. Доналд Тръмп използва миньорите в кандидат-президентската си кампания като пример за работници, които не са се възтановили от американската финансова криза. Също както миньорите, служителите на големите търговски вериги в САЩ обикновено нямат набора от умения, който да им проправи път към постъпване на работа в други индустрии.
Ритейл секторът в страната наема около един от всеки десетима работещи американци. Заплатите в него са ниски, но предоставя работа на хората на всякаква възраст, както и на тези с малко умения и на други, които имат голяма нужда от гъвкаво работно време. Когато тези хора изгубят работата си, много от тях ще имат затруднения да си намерят нова, коментират експертите.
Над 3000 магазина се очаква да затворят врати в САЩ през следващите няколко месеца. Вероятно така ще излязат на пазара на труда десетки хиляди работници.
JCPenney, например, затваря 138 магазина и посочва, че 5000 наети от нея ще изгубят работата си в резултат от това.
Причината за масовото затваряне на търговски обекти е нарастващата популярност на е-търговията в Америка. Клиентите и потребители все повече предпочитат да пазаруват онлайн.
Закриват се все повече физически местонахождения на бизнеса - магазини, които се намират в центровете на градовете, в сърцето на местните общности. За сметка на това е-търговците откриват складове и системи за доставки, но при тях се наемат много по-малко на брой хора, като складовете обикновено са извън градовете, по-трудни за достигане от служителите.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.