Новото лице на лукса

Новото лице на лукса

Рекламата е лакмус за състоянието на всяка индустрия, но тя е особено важен показател за луксозните марки. Те често са „черешката на тортата“ както заради красивия, дързък и
нетрадиционен облик, хващащ окото на потребителя, така и заради бюджета, който компаниите отделят за маркетинг. Пандемията от COVID-19 удари силно този сектор.

Световният пазар на луксозни стоки се сви от 316 млрд. долара през 2019 г., до 257 млрд. година по-късно. Прогнозата на Fortune Business Insights е неговият размер да достигне 352 млрд. до 2027 г. Месечните специализирани списания остават предпочитана територия, в която най-често рекламират луксозните марки, защото там намират най-платежоспособната аудитория.

Но това вече не е достатъчно!

За да бъде в крак с горещите тенденции, луксът смело нахлу в дигиталните медии, където отново диктува модата. Зад тази маркетинг стъпка има желязна логика: към януари 2023 г. интернет потребителите възлизат на 5,16 млрд., което е 64,4% от населението на земята. От тях 4,76 млрд., или 59,4%, са потребители на социални медии, информират от statista.com. В световен мащаб 2% от клиентите на луксозни стоки са отговорни за 40% от продажбите на този пазар, сочи проучване на Bain & Company. Очакванията са, че през 2023 г. луксът ще преживее истински разцвет, задвижван не толкова от тази свръхбогата аудитория, а от младите потребители.

Още по темата четете в новия брой на Мениджър, който вече е на пазара, както и в дигиталната платформа ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Слънцето се "събужда" и НАСА не знае причината
Над 127 млн. пътници е превозило столичното метро през 2024 г.
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
ChatGPT ще използва система за проверка на възрастта след смъртта на тийнейджър
Работна ръка под наем: устойчиво решение или временна мярка за икономиката?
Имате лош шеф? Ето как да се справите