Новото лице на лукса
Рекламата е лакмус за състоянието на всяка индустрия, но тя е особено важен показател за луксозните марки. Те често са „черешката на тортата“ както заради красивия, дързък и
нетрадиционен облик, хващащ окото на потребителя, така и заради бюджета, който компаниите отделят за маркетинг. Пандемията от COVID-19 удари силно този сектор.
Световният пазар на луксозни стоки се сви от 316 млрд. долара през 2019 г., до 257 млрд. година по-късно. Прогнозата на Fortune Business Insights е неговият размер да достигне 352 млрд. до 2027 г. Месечните специализирани списания остават предпочитана територия, в която най-често рекламират луксозните марки, защото там намират най-платежоспособната аудитория.
Но това вече не е достатъчно!
За да бъде в крак с горещите тенденции, луксът смело нахлу в дигиталните медии, където отново диктува модата. Зад тази маркетинг стъпка има желязна логика: към януари 2023 г. интернет потребителите възлизат на 5,16 млрд., което е 64,4% от населението на земята. От тях 4,76 млрд., или 59,4%, са потребители на социални медии, информират от statista.com. В световен мащаб 2% от клиентите на луксозни стоки са отговорни за 40% от продажбите на този пазар, сочи проучване на Bain & Company. Очакванията са, че през 2023 г. луксът ще преживее истински разцвет, задвижван не толкова от тази свръхбогата аудитория, а от младите потребители.
Още по темата четете в новия брой на Мениджър, който вече е на пазара, както и в дигиталната платформа ZinZin
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.