Храненето с риба три пъти седмично значително намалява риска от рак

Политика за бисквитки

Храненето с три или повече порции риба седмично намалява риска от рак на червата значително. Това показва ново изследване на Оксфордския университет и Международната агенция за изследване на рака (IARC), цитирано от Business Insider. Проучването се основава на навиците на хранене на 476,160 души, които са попълнили въпросници относно колко често ядат определени храни. 

В наблюдението са регистрирани детайли, свързани с приема на риба от хората, включително дали тя е бяла, мастна, мазна или постна.

Резултатите показват, че храненето с 359,1 грама от каквато и да е риба веднъж на седмица води до 12% намаляване на риска от рак на червата в сравнение с приема на по-малко от 63,49 грама седмично. 

Междувременно хората, които са приемали само 123,9 грама мазна риба като сьомгата и сардините, са имали 10% снижен риск от рак на червата. 

За средна порция риба се приема около 100 грама. 

Изследователите заключават: "Изглежда консумацията на риба намалява риска от рак на дебелото черво и трябва да се насърчава като част от здравословното хранене".

Екипът посочва, че мастната и мазната риба са изключително богат източник на дълговерижни n-3 полиненаситени мастни киселини (n-3 LC-PUFA), за които се смята, че имат защитен ефект в организма и предотвратяват възпалението. Немасната риба също съдържа и тези специфични съединения на мастни киселини.

Въпреки това изглежда, че черупковите организми от морето нямат ефект върху риска от рак на червата.

В рамките на 15 години, при 6291 души, включени в проучването, е бил открит рак на червата.

Изследването е публикувано в списанието Clinical Gastroenterology and Hepatology и е финансирано от Световния фонд за изследване на рака (WCRF), за да подпомогне засилването на съветите към обществеността относно рака на червата.

Д-р Марк Гюнтер, водещият изследовател от IARC, казва, че констатациите показват, че яденето на риба трябва да се насърчава като част от здравословното хранене. Въпреки това, Гюнтер подчертава, че един от недостатъците на проучването е, че данните за храненето, събрани от участниците, не включват информация за приема на рибено масло.

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Google предложи създаването на организация за безопасност на изкуствения интелект
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Ford планира да премести в САЩ производството на някои модели на марката си Lincoln
Испания въведе граничен контрол за пристигащите пристигащите със самолети и кораби от Италия
Китайският отговор на Boeing и Airbus с първи международен полет
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Meta съобщи, че е премахнала 756 000 акаунта на австралийски тийнейджъри на фона на критики относно прилагането на забраната
Брад Пит предложи уроци по актьорско майсторство на футболисти за симулации на терена
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"