Наука и Здраве

Навици, които ще ни помогнат да поддържаме красота и здраве

Навици, които ще ни помогнат да поддържаме красота и здраве

Можем да намерим милион съвети, как да останем здрави, жизнени и красиви. Сред тях естествено са следене на калории, интензивно занимаване със спорт, ограничаване на храната. 

Тук обаче ще ви изложим друг подход. Редакторите на AdMe.ru предлагат няколко елементарни навици, които ще помогнат за поддържане на здравето с минимални усилия, без тежки диети и усилени тренировки. Разбира се, спортът е полезен, но не всеки човек е спортна натура или има стоицизма да се подложи на диета, колкото и щадяща да е тя. 

Да проветем съветите, които ще ни помогнат да запазим здравословно тегло, ведрост и красота.

1. Спрете броенето на калориите

Висококачествените продукти са по-важни от калориите. Така че обръщайте внимание на ползите от продукта, а не на калориите, които съдържа.

2. Половината ви порция трябва да е със зеленчуци

Зеленчуците и плодовете са източник на влакна, вода, полезни микро и макро елементи. Ако половината от порцията ви е заредена със зеленчуци със сигурност така ще подобрите здравето си. Същият принцип следвайте и при пазаруването - половината от кошницата гледайте да е заредена със зеленчуци и плодове и така ще бъдете на половината път до здравето.

3. Яжте каквото искате и кога искате

Избягвайки любимите си продукти, ние неизбежно започваме да ги компенсираме с други или да преяждаме. Яжте това, което обичате и спрете с чувството на вина.

4. Правилото "хапка - глътка"

Ужасно ви се хапва нещо вредно - можете да измамите мозъка си: на всяка една хапка опитайте да изпиете чаша вода и след това посегнете за втора хапка. Усещането за пълнота и ситост ще дойде много по-бързо.

5. Започнете деня с протеини

Храните с високо съдържание на протеини намаляват нивото на "гладния хормон" - грелин. Следователно яйцата, пилешкото или киселото мляко ще ви помогнат да запазите усещането за ситост по-добре от въглехидратната закуска.

6. Разхождайте се поне по 2 минути на час

Ако имате заседнала работа, въведете за себе си правилото за 1-2 минути разходка на всеки час седене. Винаги можете да намерите извинение, за да отидете до съседния отдел, да излезете за малко на улицата. Това ще ви помогне да бъдете весели цял ден.

7. Никога не яжте закуски от опаковката.

Готовите опаковани закуски изсипете в чиния. Така по-ясно ще видите, какво точно и колко изяждате и ще можете да контролирате количеството. От пакета може неусетно да изядете всичко и то дори да ви дойде в повече.

8. Използвайте правилото на "10-те минути"

Правилото на "10-те минути" работи за всеки полезен навик. Искате да си легнете навреме - легнете 10 минути по-рано. Искате да практикувате йога, но не намерите време - започнете с 10 минути на ден.

9. Изберете готвените ястия

Голяма част от храната с високо съдържание на вода е отличен начин да не преяждаме, защото ще дадат по-добро усещане за ситост.

10. Определете точното количество захар за деня

Излишъкът от захар в храните увеличава шансовете за затлъстяване и диабет тип 2. Експертите в здравния сектор са определили горната граница за допустимо количеството захар на ден: 6 ч.л. (25 g) за жени и 9 (37,5 g) за мъже.

11. Бъдете егоисти

Поставете себе си на първо място и започнете да се грижите за вашето тяло. Бъдете себелюбиви: спрете да давате на другите, дайте първо на себе си. Това се отнася за всичко, не единствено за храната.

12. Преместете работното си място до прозореца

Изследвания показват, че дневната светлина влияе положително върху две неща: качеството на съня и на работната ни активност. За да сте здрави, осигурете си добро осветление на работното място.

13. Пийте топли напитки

Топлата течност намалява метаболитните отпадъци, като по този начин забавя процеса на стареене. Чай или чаша топла вода - в идеалния случай 20 минути преди хранене, ускорява храносмилането, отстранява отпадъците, ускорява метаболизма и подобрява кръвообращението.

14. Не мийте зъбите си непосредствено след хранене

Експертите препоръчват да е се мият зъбите веднага след хранене. Това трябва да направите най-малко половин час по-късно. Ако сте изяли или изпили нещо кисело - откажете да миете зъбите веднага след хранене, за да не повредите емайла.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ