Няма полза от здравословното хранене, ако ядем много сол

Политика за бисквитки

Здравословното хранене не премахва ефектите от злоупотребата със сол, предупреждават специалисти, цитирани от в. "Дейли експрес".

Изследване с участието на учени от лондонския Импириъл колидж показва, че хората, които консумират най-големи количества сол, имат по-високо кръвно налягане, независимо от това колко здравословно се хранят.

Според авторите на изследването резултатите от него са предупредителен сигнал, че хората трябва да внимават колко сол приемат, както и че производителите трябва да ограничат съдържанието й в продуктите.
Високото кръвно налягане засяга един на четирима възрастни във Великобритания и се свързва с повишен риск от здравословни проблеми, сред които инфаркт и инсулт.

За целите изследването, публикувано в сп. "Hypertension", са анализирани данни за над 4000 души от Великобритания, САЩ, Япония и Китай. Учените са изследвали концентрациите на натрий и калий в проби от урина на участниците, както и приема на над 80 хранителни вещества, за които се смята, че понижават високото кръвно налягане - например витамин С, фибри, омега-3 мастни киселини.

Изследователите са открили зависимост между високото кръвно налягане и повишения прием на сол дори при хора, които си набавят големи количества калий и други понижаващи кръвното вещества. Оказало се, че хранителните продукти, съдържащи въпросните вещества, не противодействат на повишаващия кръвното налягане ефект от солта.

Препоръчителният максимален дневен лимит за прием на сол от възрастен индивид във Великобритания е 6 г или около една чаена лъжичка.

Специалистите са установили, че средният прием на сол сред всички участници в изследването е 10,7 г. на ден. Разбивката по страни показва, че във Великобритания хората употребяват средно 8,5 г сол дневно, а в САЩ, Китай и Япония - съответно 9,6 г, 13,4 г и 11,7 г на ден.

Източник: БТА

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"