От пастата не се дебелее, помага ни да отслабнем

Политика за бисквитки

Когато става дума за отслабване, макаронените изделия попадат сред първите в списъка на забранените изкушения. Ново проучване обаче установи, че при подходящи условия те могат да ни помогнат да поддържаме здравословно тегло.

Може да сте забелязали, че в последните години се случва една тиха революция, свързана с храната. Традиционните „злодеи“ на здравословната диета – масло, сол, яйца – се изкарват невинни от нови изследвания, които оспорват официалните препоръки за хранене.

А сега учените ни казват, че няма смисъл да избягваме тестените изделия. Както обясняват учени от института Neuromed, когато се яде като част от здравословната средиземноморска диета, пастата е приятел в борбата с килограмите.

„В популярните възгледи, макаронените изделия се смятат за неподходяща храна, ако искате да отслабнете. Това кара много хора напълно да си ги забраняват“ – казва Личия Яковело, един от членовете на екипа. „В светлината на това изследване, подобно отношение не е правилно. Говорим за фундаментален компонент от италианската средиземноморска традиция и няма причина той да се избягва.“

Яковело и колегите ѝ работят със случайна извадка от 14 402 участници на възраст над 35 от региона Мализе в Южна Италия. Друга група от 8964 участници на възраст над 18 са подбрани от цяла Италия и анализирани отделно. Размерът на порциите се взема предвид, а участниците са запитвани дали спазват определена диета или храната, която са яли в последните 24 часа се различава от нормата. Измерва се теглото, височината и обиколката на кръста и ханша.

Не само, че изследването не открива никаква връзка между консумацията на макаронени изделия и наднорменото тегло, а тъкмо обратното – почитателите на пастата се оказали по-слаби.

Има обаче някои важни уговорки – най-важната от които е, че консумацията на паста и здравословното  тегло е свързана с придържането като цяло към средиземноморския начин на хранене. „Средиземноморската диета“ се състои от храни, богати на сложни въглехидрати и фибри – бобови и зърнени храни, ориз, зехтин, домати, сирене, чесън, риба.

Прочетете още на страницата на Obekti.bg.

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Google предложи създаването на организация за безопасност на изкуствения интелект
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
Meta съобщи, че е премахнала 756 000 акаунта на австралийски тийнейджъри на фона на критики относно прилагането на забраната
Ford планира да премести в САЩ производството на някои модели на марката си Lincoln
Китайският отговор на Boeing и Airbus с първи международен полет
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна