Проучване: 800 грама плодове и зеленчуци удължават живота

Политика за бисквитки

10 порции плодове и зеленчуци могат да удължат живота на човек, твърдят учени, цитирани от Би Би Си.

Според изследователите от Imperial college в Лондон тази препоръка може да предотврати 7,8 млн. случая на преждевременна смърт годишно.

Една порция е равна на 80 грама, колкото тежат средно голям банан и круша или три чаени лъжици грах или спанак.

Според медиците 200 грама плодове и зеленчуци дневно намаляват с 13% риска от смърт при сърдечно-съдови заболявания, с 4% - риска от развитие на рак, с 15% - риска от преждевременна смърт.

Ако количеството е 800 грама – рискът намалява със съответно 28, 13 и 31 процента.

Експертите стигат до тези изводи след проучване на данните от 95 различни изследвания, в които са изучени хранителните навици на 22 млн. души. Обобщението им е публикувано в International Journal of Epidemiology.

Учените успели да откроят най-ефективните плодове и зеленчуци срещу развитието на някои от заболяванията. Срещу рак например те препоръчват жълти и зелени продукти като спанак и чушки, както и кръстоцветни растения като карфиола.

Ябълките, крушите, цитрусовите плодове, салатите и кръстоцветните зеленчуци намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания.

Освен това плодовете и зеленчуците намаляват нивото на холестерина, помагат за сваляне на кръвното налягане и заздравяват кръвоносната и имунната система на хората.

Световната здравна организация препоръчва по пет порции плодове и зеленчуци всеки ден, включително и замразени.

 

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол