Специфични модели от развитието на мозъка водят до алкохолизъм

Политика за бисквитки

Ново проучване, ръководено от изследователи от King's College London, установи, че подрастващите със специфични модели на развитие на мозъка съобщават за повишена честота на пиянство, съобщи Neurosciencenews.

Използвайки данни за образна диагностика на мозъка, събрани от 726 здрави юноши, изследователите анализираха промените в обема на сивото вещество и честотата на пиянство от 14-годишна до 19-годишна възраст. Резултатите показват, че тези, които са имали намален обем на сивото вещество (неврони) във фронталния и темпоралния дял през този петгодишен период, са склонни да се напиват по-често.

Пиянството се описва като поведение, което показва силна интоксикация като залитане при ходене, неспособност да говорят правилно, повръщане или загуба на памет за случилото се. Юношите бяха запитани колко често са се напивали през последните 12 месеца.

Продължава дебатът затова колко алкохол е необходим, за да настъпят структурни промени в мозъка и има ли път на структурно развитие в мозъка, който влияе на поведението по такъв начин, че да изложи подрастващите към по-голям риск от алкохолизъм. Това ново проучване поставя под въпрос предишни изследвания в тази област, които предполагат, че пиянството има негативно въздействие върху развиващия се мозък на здрави юноши. Неговите открития показват, че структурните различия в сивото вещество на здрави юноши могат да ги предразполагат към определени поведения, които водят до по-често пиянство. 

Връзката между промените в сивото вещество в мозъка и увеличените нива на пиянство при момичетата е особено силна. Изследователският екип също изследва ролята на импулсивността и установи, че само момчетата показват връзка между импулсивността и повишените нива на пиянство, предполагайки, че може да има независими пътища на развитие, водещи до пиянство при мъжете, което е различно от това при жените.

„Нашето изследване показа, че при група от здрави европейски юноши, мозъчните промени във фронталния и темпоралния дял, водещи до алкохолизъм, могат да се случат още преди началото на употребата на алкохол. Това означава, че твърденията, че тийнейджърското пиене ще навреди на мозъка ви, са прекалено опростени и не отразяват сложността на взаимодействията между развитието на мозъка и околната среда. При подрастващите, които не пият често, структурните промени в мозъка всъщност биха могли да бъдат предиктор на употребата на алкохол и са необходими още изследвания, за да се идентифицират възможни рискови фактори, които в крайна сметка биха могли да помогнат за характеризирането на тези индивиди“, коментира проф. Гюнтер Шуман от Института по психиатрия, психология и невронаука (IoPPN), към King's College London.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Брад Пит предложи уроци по актьорско майсторство на футболисти за симулации на терена
Петролът поевтинява, тъй като по-слабите перспективи за търсене засенчват опасенията за доставките от Близкия изток
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Бургас ще е домакин на Евровизия 2027
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
МОН предлага единна система за проследяване на детското развитие
Времето в четвъртък: Захлаждане, краткотрайни валежи и градушки
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна