Учени: Киселото предразполага към авантюри и рискове

Учени: Киселото предразполага към авантюри и рискове

Киселата храна и напитки предразполагат към авантюри и рискове, а сладката - към предпазливост, съобщи сп. "Ню сайънтист".

Учени от университета на Съсекс изследваха как петте основни вкуса се отразяват на склонността към рискове. Те работиха със 70 доброволци във Великобритания, като им дадоха да пият чиста вода, или вода с добавки, така че да е солена, сладка, кисела, горчива или с вкус умами. След това ги накараха да играят на видеоигра с парични награди.

Доброволците, пили сладка вода или с вкус умами, играели по-консервативно. Най-рисково се държали пилите кисела напитка.

Експериментът е повторен и със 71 участници във Виетнам, където вкусът умами е много популярен. Резултатите са същите, което предполага, че ефектът е универсален.

Ръководителката на екипа Мариана Орбит каза, че няма обяснение за този ефект. Известно е обаче, че вкусовите усещания са свързани с когнитивни ефекти, предаде БТА. Те не само ръководят избора на храна, но и предсказват черти на характера, влияят върху поведението, работната памет, дори склонността към алкохол.

Резултатите от изследването могат да помогнат в лечението на психични заболявания. Възможно е например кисели дъвки да направят хората с тревожни разстройства по-смели.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията