Учени определиха най-вредния подсладител

Политика за бисквитки

Фруктозата, която се добавя в шоколадите, бисквитите и газираните напитки, е най-вредният подсладител, установиха испански учени.

Когато се съдържа естествено в плодовете и зеленчуците, фруктозата се неутрализира. Когато бъде добавена изкуствено към други храни и напитки обаче, фруктозата увеличава риска от затлъстяване, диабет, сърдечни заболявания и инсулт.

Учените от университета на Барселона извършиха изследването си с плъхове с два различни видове проста захар. Те установиха, че животните получавали вода с фруктоза, напълнявали повече, от тези пили вода с глюкоза - естествената кръвна захар, пише Дейли мейл. Плъховете от първата група имали повече проблеми с метаболизма, кръвоносната система, черните им дробове се омазнили, проявили склонност към затлъстяване.

Това е поредното изследване, което установява колко вредни са газираните напитки, бисквитите, сладките и бонбоните. То показва също, че и други фактори, освен калориите, допринасят за пълнеенето.

Препоръките за здравословно хранене са възрастните да не надхвърлят 30 гр захар дневно, а децата 19-24 гр в зависимост от възрастта.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
25 безполезни, но много любопитни факти
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Кипърският природен газ може да потече към Европа още през март 2028 г.
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Работна група към социалното министерство обсъжда нови видове трудови договори
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
В Нидерландия купуват все повече електромобили заради данъчното облагане
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка