Учени развенчаха популярен мит за аспирина

Политика за бисквитки

Ежедневният прием на аспирин не помага за удължаването на живота при възрастните хора, както гласи една от популярните теории за ползите от хапчето, изясниха учени. Резултатите от тяхното изследване са публикувани в сп. The New England Journal of Medicine.

Те са плод на изследване, продължило 5 години, в което са участвали над 19 хил. души в Австралия и САЩ, на средна възраст 74 години. Всички доброволци са били физически здрави, нито един не е имал инвалидност в някаква степен, сърдечно-съдови заболявания или деменция. Половината от участниците приемали всеки ден масово препоръчваната като профилактична доза аспирин от 100 милиграма, а останалата половина получавала плацебо.

Изследването установило, че няма значителни различия в честотата на смъртни случаи, инвалидност или развитие на деменция между двете групи. В първата група те били 21,5 на 1000 годишно, а във втората 21,2 на 1000 годишно. В същото време рискът от сериозни кръвоизливи при тези, които приемали аспирин бил 3,8 процента в сравнение с 2,8 процента при тези, които получавали плацебо.

"Приемът на аспирин от физически здрави възрастни хора в продължение на 5 години, не удължава продължителността на живота, но увеличава количеството сериозни кръвоизлизи ", гласи заключението на изследователите.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя