Учени установиха връзка между прекаления прием на захар и депресията

Политика за бисквитки

Научни изследвания по света продължават да трупат доказателства за вредите от консумирането на захарни продукти в изобилие. 

Прекомерното ядене на сладко отдавна се свързва със състояния като наднорменото тегло, диабета, възпалителните заболявания. Приемането на прекомерни количества захар се асоциира вече и с проблеми на умственото здраве като депресията. 

В изследване, публикувано преди дни в Scientific Reports, британски наблюдатели от University College London разказват, че са установили след анализ на данни от над 8000 пациенти във Великобритания, събирани над 22 години, че мъжете, които се хранят с продукти със съдържание от 67 и повече грама захар всеки ден в продължение на 5 години, е 23% по-вероятно да бъдат диагностицирани с клинична депресия. 

Анализът обхваща здравните данни на лица в Лондон от 35 до 55-годишна възраст, събирани от 1985 г. насам. На всеки няколко години участниците в изследването попълвали въпросници за хранителния си режим и показатели на здравното състояние. Те отбелязвали също дали е клинично установено да имат депресия или тревожност. Никой от анкетираните нямал псхологически проблеми в началото на изследването. 

67 грама и повече захар дневно е почти двойно повече от количеството захар, което се препоръчва за прием от Американската сърдечна асоциация. Това се равнява, грубо, на 3 и половина десерта Snickers. 

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
Google предложи създаването на организация за безопасност на изкуствения интелект
Meta съобщи, че е премахнала 756 000 акаунта на австралийски тийнейджъри на фона на критики относно прилагането на забраната
Ford планира да премести в САЩ производството на някои модели на марката си Lincoln
Китайският отговор на Boeing и Airbus с първи международен полет
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна