Вредни ли са за здравето следите, които самолетите оставят в небето
Тровят ли ни следите, които оставят самолетите в небето? Какво не знаем за авиацията и как да преодолеем страха от летене? Можем ли да излетим или да се приземим само с един двигател и какво да правим по време на турбуленция? Отговор на всички тези въпроси даде в ефира на Нова телевизия българският пилот Марио Бакалов, който управлява най-големия пътнически самолет – „Еърбъс” А380.
Пилотът създава ютуб канал, където на достъпен език дава отговор на въпроси, които вълнуват нас - пътниците. Като например какво е кемтрейлс или тровят ли ни чрез дирите на самолета?
„Истината е малко разочароваща, скучна, просто един физически ефект. От турбината на самолета излиза въздуха с 800 градуса по Целзий. Този въздух рязко се охлажда. Тоест от плюс 800 на минус 60. Тези пари от изгорелия керосин стават на мини облачета и се виждат като дири на самолета”, обясни Марио Бакалов.
В зависимост от температурата и влажността могат да изчезнат веднага или да стоят с часове.
„Кемикал трейл” това идва от химическа диря, тоест някой пуска, слага химикали. В интернет сте виждали как с бидони пускат химикали, това са фотомонтажи. Никой не иска да ни обгази или отрови”, обяснява пилотът.
Бакалов разказва и какво ще се случи, ако изгубим един от двигателите на самолета.
„Един ако откаже, все пак има още един. Тоест 50%, което ни дава възможност да продължим полет и да намерим до 2 часа летище, където да кацнем. Можем да излетим дори с един двигател”, обяснява пилотът.
Ще научим какво е турбуленцията и възможно ли е да се счупи самолетът?
„Не, не може, тя е много неприятна за пътниците”, обяснява пилотът. „Има различни видове - било то от планини, от други самолети пред нас, било от така наречените джет суимс - това са едни големи маркучи по няколко километра дебели, с много силна скорост на вятъра”.
Затегнали ли сме коланите през целия полет - страшно няма.
„Самолетът все още е най-сигурното превозно средство”, обяснява Марио Бакалов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.