14 неща, които милениалите правят напълно различно от своите родители

14 неща, които милениалите правят напълно различно от своите родители

Поколението на милениалите включващо хората, родени между 1981 и 1996 г., оказва огромно влияние върху индустрии като бързото хранене, модата и дори висшето образование. По данни на изследователския център Pew последните младежи, родени в този отрязък от време, тази пролет трябва да се завършили колеж. Те, обаче, се различават от родителите си по начина, по който управляват живота си – женят се по-късно, взимат студентски заеми, които изплащат по-дълго във времето и забавят купуването на собствено жилище. Business Insider направи класация на нещата, по която милениалите се различават от своите майки и бащи.

1. Не ми се готви, по-добре да си поръчам храна отвън

Хранителната индустрия реагира на промените в начина на хранене на младите хора. Оказва се, че милениалите отделят най-малко време за приготвяне на храна в сравнение с по-старите поколения. Вместо това те са по-склонни да си поръчват готова храна с доставка до домовете им или просто да се хранят в ресторанти.

2. Предпочитам виното и спиртните напитки пред бирата

Милениалите консумират по-малко алкохол и като цяло предпочитат спиртните напитки и виното пред бирата. По данни на Nielsen, проникването на бирата на американския пазар е спаднало с 1% от 2016 г. до 2017 г., докато при виното и спиртните напитки данните не са се променили. UBS и Goldman Sachs също са установили, че милениалите харесват по-малко бирата отколкото по-възрастното поколение. 

3. Искам да уча онлайн вместо да посещавам лекции

Вместо да ходят на лекции в университета, милениалите предпочитат да учат онлайн. Проучване на Growing Leaders в сътрудничество с Harris Poll показва, че 69% от хората на възраст между 18 и 34 години смятат, че са научили повече от технологията, отколкото от хората. На същото мнение са едва 50% от респондентите над 45-годишна възраст.

4. Размерът на заплатата не е тайна за колегите ми

Темата за размера на заплатата вече не е табу. Милениалите са по-склонни да обсъждат каква е месечната им надница със своите колеги, семейство и приятели. Оказва се, че 30% от хората на между 18 и 36 години вече са обсъдили заплащането си с колегите си в офиса.

[[{"fid":"344175","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Снимка: Shutterstock","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Снимка: Shutterstock","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"Снимка: Shutterstock","height":533,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Снимка: Shutterstock

5. Искам по-често да чувам отзиви за моята работа

Годишният преглед на резултатите на служителите вече започва да изчезва. IBM, например, използва система, наречена Checkpoint, чрез която дава обратна връзка на всеки член на компанията за неговото представяне и това го прави поне веднъж на тримесечие. Компанията използва и приложение, наречено ACE, за да улесни непрекъснатия диалог между служителите. Според експерти това променя начина, по който милениалите мислят за своето представяне в организацията.

6. Парите не са тема табу

Милениалите са много по-открити по отношение на парите, отколкото родителите им. Близо половината от хората от това поколение обсъжда личните финанси с родителите си, докато едва 24% от родителите се осмеляват да обсъждат парите с децата си. Висок е и процентът (30%) на младите хора, които говорят с приятелите си по финансови въпроси.

7. Първо, съвместното съжителство, после брак

Вместо да се установят заедно, след като се оженят, много милениали съжителстват предварително със своята половинка. Проучване по въпроса сочи, че 72% от миланиалите смятат за добра идея съвместното съжителство преди брака, в сравнение с 63% от поколението на техните родители. Според някои социолози вероятно заради това е намалял и процентът на разводите, тъй като така хората имат повече време да осъзнаят дали си подхождат или не.

[[{"fid":"344180","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Снимка: Shutterstock ","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Снимка: Shutterstock ","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"Снимка: Shutterstock ","height":534,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Снимка: Shutterstock

8. По-добре на квартира преди да си купя голямо жилище

Да, милениалите, както и предишните поколения, се интересуват от закупуване на свой собствен дом. Но за разлика от своите родители те са съгласни по-дълго време да живеят под наем, докато успеят да си позволят една страхотна къща или апартамент.  „Компаниите наистина строят само къщи от висок клас. Много по-рентабилно е да се направи жилище от 450, от 600, или от 760 кв.м., отколкото да се изгради апартамент с площ над 1800 кв.м.“, казва Спенсър Раскофф, изпълнителен директор на уебсайта за недвижими имоти и приложението Zillow. Според него, в резултат от покачването на цените, на жилищния пазар остават само апартаменти от нисък и среден клас, което кара много хора на възраст между 30 и 40 години да живеят под наем.

9. Обичам Netflix!

Около 20% повече милениали използват Netflix. През платформата те успяват да гледат много предавания и филми по техен избор. При по-възрастното поколение, обаче, се наблюдава тенденцията да се гледа повече предавания, произведени от телевизиите.

10. Повече грижа за природата

Вместо да навлизат в голф общности, богатите милениали се интересуват повече от инвестиции в селското стопанство. Освен това те се опитват да подобрят живота на своето обкръжение, грижейки се за околната среда.

11. Ще попитам чичко Google за нещата, които не знам

Вместо да питат приятели и семейство за съвети за родителите, милениалите предпочитат да се обръщат към Google. Това от една страна може да е добре поколението да бъде по-добре информирано по всякакви въпроси, но от друга информацията там вече е толкова огромна, че трудно може да се отсее зърното от плявата.

[[{"fid":"344179","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Снимка: Shutterstock","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Снимка: Shutterstock","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"Снимка: Shutterstock","height":534,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Снимка: Shutterstock

12. Мама и тате са ми приятели в социалните мрежи

Все по-често родителите използват социалните медии, за да документират живота на децата си. Всеки четвърти милениал признава, че публикува снимка на детето си онлайн поне веднъж, сочат данните от проучване, проведено от TIME and Survey Monkey. За разлика от тях, техните родители никога не са публикували подобни снимки онлайн.

13. Повече инвестиции в нетрадиционни активи

Вместо традиционните активи за управление като акции и пенсионни спестявания, милениалите вече влагат парите си в по-сложни активи, и дори в рисков капитал. Така те достигат по-бързо своите краткосрочни финансови цели. Освен това им харесва да участват и в благотворителни инициативи в полза на обществото.

14. Не искам дизайнерски дрехи, харесва ми „бързата мода“

Вместо да пазаруват в универсалните магазини, милениалите предпочитат да се обличат по т.нар. „бърза мода“. Все повече вериги магазини за дрехи затварят врати, защото младежите се увличат повече по H&M и Zara, отколкото по скъпите дизайнерски модели, които не могат да си позволят.

Източник: Business Insider

Редактор: Анелия Тодорова

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ