България ще развива приоритетно коридорите от трансевропейската транспортна мрежа

България ще развива приоритетно коридорите от трансевропейската транспортна мрежа

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията провежда устойчива и последователна транспортна политика, която е съобразена с европейската политика, разработените стратегически документи и с реалностите на транспортния сектор в страната ни. Усилията ни са за насочени към създаване на необходимите условия за развитие на транспортната инфраструктура, както и за повишаване на сигурността, безопасността, конкурентоспособността и екологосъобразността на транспорта. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев по време на регионална конференция в София за насърчаване на инвестициите в транспорта.

Стремим се да изграждаме модерна инфраструктура, отговаряща на потребностите на населението и бизнеса в страната ни, използвайки както средства от ЕС, така и заеми от международни финансови институции, от частния сектор и държавния бюджет, посочи министърът. Той уточни, че с европейско финансиране България развива приоритетно коридорите от основната трансевропейска транспортна мрежа, които преминават през страната ни - Ориент-Източносредиземноморски, както и коридорът Рейн-Дунав. Летищната и пристанищните инфраструктури модернизираме с помощта на частния сектор, каза Алексиев.

Транспортният министър посочи, че при изпълнение на ОП Транспорт 2007-2013 г. сме били изправени пред много предизвикателства - постигнахме доста, допуснахме и сериозни грешки, но извадихме поуките си. Европейското финасиране бе насочено основно за развитие на пътна и жп инфраструктура и за подобряване на интермодалността. Инвестициите във въздушния, вътрешно водния и морския транспорт бяха по-скоро свързани с развитието на интелигентни системи. В резултат на изпълнението на програмата над 4 млрд. лева европейско и национално съфинансиране бяха вложени в развитието на транспортната инфраструктура на България, информира Алексиев.

Той допълни, че над 500 км жп линии са реконструирани. Разполагаме с около 5 млрд. лева по ОПТ и от Механизма за свързана Европа. "Стратегията ни е устойчива и предвижда концентриране на инвестициите в направления с голяма степен на готовност и главно финансиране в първия програмен период с цел цялостното им завършване и модернизиране, за да може България да има завършена ос към периода 2020-2022 год.", каза пред форума министър Алексиев.

Като резултат очакваме в края на периода да имаме напълно завършена жп връзка и съвременни условия за превози от София през Пловдив - до Бургас и Свиленград/турска граница, както и изцяло изградена магистрална мрежа - от Калотина през София до Капитан Андреево и Бургас, както и от София - до Кулата, обясни транспортният министър.

Еврокомисарят по транспорт Виолета Булц посочи, че с инвестиции в иновации страните членки на ЕС ще увеличат благосъстоянието си. Развитието на транспортните проекти ще помогне на икономиката и на другите стопански дейности в Европа, отбеляза тя.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
На днешната дата, 23 декември. Рождениците днес
Цитат на деня
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Президентът на Финландия пред Fox News: Остават най-трудните 5% до постигането на мирно споразумение за Украйна
Съдът възстанови възнаграждение на Мъск и той стана първият с богатство над 700 милиарда долара