КНСБ: Всички заплати трябва да се вдигнат с между 12 и 15%

КНСБ: Всички заплати трябва да се вдигнат с между 12 и 15%

Опитваме се да защитим най-незащитените – около 500 хиляди души, които получават минимална работна заплата. Имах преди няколко дни среща с премиера Кирил Петков и една от темите, които коментирахме беше тази. Тези 750 лева минимална заплата – вероятно няма да са толкова, но е сигурно, че ще има конкретни преговори с нас. Това заяви с студиото на Нова телевизия президент на КНСБ Пламен Димитров.

По думите му държавата трябва да се съобразява с това какво става с реалния пазар на труда. „Ако ръстът на средната работна заплата е 14 процента на годишна база – по данни на НСИ. Нарастването на доходите в частния сектор е 12 на сто. Ако се вземе това предвид – минималната заплата трябва да стане поне 730 лева”.

Официалната инфлация преминава 7 на сто на годишна база. „По наши изчисления реалната инфлация е поне двойна. Така че, моят съвет е да се вдигнат заплатите с между 12 и 15 на сто, а ние ще се опитаме да вдигнем минималната да я вдигнем поне с толкова”, посочи Димитров.

Според него и за пенсионерите трябва да се гарантира повишение на парите за старост поне с едни 15 на сто. „Трябва да се гарантира, че и възрастните хора да могат да продължат същата покупателна способност и през 2022 година. Говорим сумарно – през това, което ще даде коефициента от преизчисляването и допълнителното социално подпомагане”, категоричен е той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?