ТРАЙНА/// Близо до потенциалните клиенти въпреки тенденцията за дигитален детокс

ТРАЙНА/// Близо до потенциалните клиенти въпреки тенденцията за дигитален детокс

Дигиталната детоксикация е тенденция тази година. Но какво, по дяволите, е това? За тези, които не знаят, дигиталната детоксикация е период от време, в който хората съзнателно намаляват или напълно елиминират използването на своите цифрови устройства и онлайн платформи.

Не е толкова изненадващо — милиони хора съобщават за дигитално претоварване. Pinterest наскоро съобщи, че търсенията за „дигитална детоксикационна визия“ се увеличават с 273%, а за „дигитални детоксикационни идеи“ със 72%. Друго проучване прогнозира, че приложенията за дигитална детоксикация ще достигнат около 19,44 милиарда долара до 2032 г., в сравнение с 0,39 милиарда долара през 2023 г.

Все повече хора търсят начини да се освободят от екрани и да се насладят на нови преживявания в реалния живот.

Но какво означава тази тенденция за дигиталния маркетинг и как ще се отрази на вашия бизнес? Ако сте правили маркетинг предимно онлайн, вероятно сте забелязали, че разходите се увеличават, докато възвръщаемостта намалява.

Ако все още не сте го направили, време е да започнете да правите стратегии и офлайн тактики.

Развих бизнеса си, PostcardMania, до 119 милиона долара годишни приходи, използвайки деликатен баланс между онлайн и офлайн маркетинг. Ето моите най-добри съвети за увеличаване на потенциалните клиенти и приходите, използвайки тази стратегия, пише Джой Гендуза в статия за Entrepreneur. 

Инвестирайте в най-малко дразнещия маркетингов канал

Що се отнася до маркетинговите комуникации, проучванията показват, че хората възприемат определени канали като по-дразнещи от други. Всъщност, имейлът и текстовите съобщения се оказаха най-дразнещите канали, когато потребителите са били бомбардирани с прекомерни съобщения. А според друго проучване, 46% от хората казват, че получават имейли твърде често, докато директната поща е най-малко вероятно да бъде оценена като претоварваща.

Директната поща е подценяван и недостатъчно използван маркетингов канал. Не само че е по-малко дразнещо и натрапчиво, но много купувачи съобщават, че се доверяват повече на маркетинговата поща, отколкото на дигиталните реклами. Едно проучване установи, че 76% от хората са оценили директната поща като надеждна, докато онлайн изскачащите реклами са били възприемани като най-малко надеждни с 25%.

Може би най-важното е, че проучването установи, че директната поща има процент на отговор до 9% в сравнение с по-малко от 1% за имейл - разлика от 800%.

Има два начина да включите директната поща в маркетинговия си микс: масови имейли за генериране на потенциални клиенти или автоматизирани тригерни имейли за проследяване на потенциални клиенти.

С масовите имейли за генериране на потенциални клиенти ще намерите по-точни опции за таргетиране, отколкото на която и да е дигитална платформа. Докато Google и Meta продължават да премахват опциите за таргетиране поради проблеми с поверителността, ще намерите изобилие от опции, когато таргетирате с директна поща. Цени на жилищата, възрастта на децата, живеещи в домакинството, годината на построяване на жилището, кредитни рейтинги и много други.

С фокусирано таргетиране и добре установена надеждност, директната поща надеждно осигурява впечатляваща възвръщаемост на инвестициите в стотици индустрии. Открихме, че миналата година всеки потенциален клиент от директна поща е похарчил средно около 500% повече приходи от дигиталните потенциални клиенти.

Вторият и най-нов начин, по който марките внедряват директна поща, е чрез автоматизирани имейли, базирани на тригери, които проследяват потенциалните клиенти и клиентите в различни точки от цикъла на покупка. С тригерните имейли плащате само за всяка пратка, когато е задействана - ключът е в създаването на правилните автоматизации.

Тригерите могат да бъдат мощни, а опциите са почти безкрайни: например, когато анонимен посетител на уебсайта напусне сайта ви, без да извърши покупка, или изостави пазарската си количка. И двамата автоматично ще получат пратка ден-два по-късно. Тригерната поща може да се използва и за клиенти, които не поръчват отново в определен период от време, или за нови потенциални клиенти, за да ги запознаете със своя представител на клиенти с физическа визитка.

Някои опции за тригери комбинират данни в реално време с вашата кампания, за да се насочите към нови клиенти, които току-що са влезли във вашата зона на обслужване, или към съседите на проект, който вашата компания току-що е завършила.

В повечето случаи всеки случай на употреба, който можете да си представите, може да бъде програмиран и ще работи на автопилот толкова лесно, колкото и автоматизацията на имейли. Истинската разлика е отговорът, който можете да очаквате – до 9 пъти по-висок от този при имейл маркетинга.

Създавайте събития в реалния живот

Както се отбелязва в доклада за летните тенденции на Pinterest, хората търсят нови и ангажиращи преживявания в реалния живот, а не онлайн. Кога за последен път вашият бизнес се е свързвал с потенциални клиенти и клиенти лично?

Моята компания стартира вътрешно събитие за клиенти, нашата Среща на върха за растеж на собствениците на малък бизнес, през 2014 г. Оказа се, че е голям успех и всеки път се разпродава. Оттогава продължаваме традицията два пъти годишно, защото това насърчава изграждането на взаимоотношения за цял живот за нас, пише авторът на статията. 

Статистиката също потвърждава това: Около 85% от клиентите са по-склонни да купят продукт или услуга, след като са посетили събитие на живо.

Запитайте се кой е най-добрият начин, по който моята компания може да се свърже лично с потенциални и настоящи клиенти? Независимо дали е в централата ви, както правим в PostcardMania, или в общността на местно събитие, тези лични срещи вероятно ще окажат огромно влияние върху дългосрочните ви приходи, допълва Гендуза. 

Интегрирайте онлайн и офлайн маркетинг

Ако вече използвате директна поща или обмисляте да я добавите към маркетинговия си микс, уверете се, че е интегрирана с координирани дигитални реклами и ще видите още по-добри резултати. За максимални резултати вашите потенциални клиенти трябва да виждат координирани реклами във Facebook, Instagram, Google, YouTube, Gmail и свързана телевизия по време на вашата пощенска кампания.

Над 91% от маркетолозите са съгласни, че интегрирането на директна поща и дигитални канали има положителен ефект върху ефективността на кампанията. И потребителите са съгласни - 60% казват, че е изключително или много вероятно да реагират на промоция, когато я видят в множество канали.

Най-важният фактор за успешното интегриране на вашите онлайн и офлайн кампании е сплотеността. Искате сплотени елементи на марката, послания и промоции във всяка реклама, целевата(ите) страница(и) и уебсайта ви. По този начин е по-лесно за хората да асоциират всяка реклама с вашия бизнес - искате всички тези рекламни импресии да се „сумират“ в една по-голяма, многоканална кампания, която ще генерира потенциални клиенти и нови клиенти.

Един от моите клиенти стартира интегрирана маркетингова кампания, която пускаше дигитални реклами във Facebook, Instagram и Google и едновременно с това изпращаше пощенски картички. В резултат на това генерира допълнителни приходи от 120 000 долара. Дигиталните им реклами съответстваха на пощенските картички, така че потенциалните клиенти да могат да разпознаят посланието веднага, пише авторът на статията. 

Въпреки тези променящи се тенденции, вашият маркетинг никога не трябва да спира. Бъдете последователни и ще стигнете до края на годината с повече приходи, отколкото сте очаквали.

Източник: Джой Гендуза, основател/главен изпълнителен директор на PostcardMania, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни