КЗП: Засегнатите от фалита на „София тур и Холидей” ще си получат парите

КЗП: Засегнатите от фалита на „София тур и Холидей” ще си получат парите

Наличието на застраховка професионална отговорност на обявилия прекратяване на дейността си туроператор „София тур и Холидей” ЕООД ще даде възможност на засегнатите потребители да получат обратно парите си за неосъществените пътувания. Това коментира в ефира на bTV председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„В България единственият способ, по който това се случва, е застраховката професионална отговорност на туроператора. Такава застраховка има. Тя, съгласно закона, е определена в зависимост от оборота на туроператора в предходни периоди”, добави Маргаритов.

Необходимо е да се подготвят и представят на застрахователя всички необходими документи – договор за организирано пътуване, касови бонове за извършените плащания, копие от полицата „Туроператорска отговорност" и други налични.

Маргаритов предупреди за характерните за предпразничните периоди нелоялни практики в търговската мрежа и онлайн пространството. На база статистиката от контролната дейност той посочи, че се увеличава броят на забраняваните от контролния орган нелоялни практики, което намалява рисковете от това потребителите да станат жертва на некоректни търговци.

„Да кажем, че пазарът е стерилен, няма да бъдем откровени. Естествено, че има нелоялни търговски практики. Особено сега при най-активното пазаруване по празниците има опити на търговците да ги измамят с фалшиви намаления, изкуствени промоции, че им подаряват нещо към това, което основно искат да си купят, а цената всъщност е по-висока и нещо не им подаряват. Или с кампания за коледни елхички например, а да се окаже, че те не са налични и вие да си купите нещо друго на по-висока цена”, обясни Маргаритов.

В онлайн средата също се срещат подобни прийоми. „В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определена група стоки, които са по-търсени, за да може следващия ден да анонсира едно „намаление”, но то трябва да е от цената, на която стоката е продаване поне един месец преди това”, каза още Маргаритов.

Той добави, че при кампанията „Черен петък” е имало 30-40 сигнала за подобни нарушения.

Има и опити на търговци да ограничават отговорността си по отношение на рекламация на дефектните стоки или възможността за връщане на онлайн покупка при продажби от намаления, но това е незаконно.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли
Времето: Топло и слънчево, но следобед ще се заоблачи
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Националният съвет на "Продължаваме промяната" обсъжда внасяне на вот на недоверие наесен