КЗП: Засегнатите от фалита на „София тур и Холидей” ще си получат парите
Наличието на застраховка професионална отговорност на обявилия прекратяване на дейността си туроператор „София тур и Холидей” ЕООД ще даде възможност на засегнатите потребители да получат обратно парите си за неосъществените пътувания. Това коментира в ефира на bTV председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
„В България единственият способ, по който това се случва, е застраховката професионална отговорност на туроператора. Такава застраховка има. Тя, съгласно закона, е определена в зависимост от оборота на туроператора в предходни периоди”, добави Маргаритов.
Необходимо е да се подготвят и представят на застрахователя всички необходими документи – договор за организирано пътуване, касови бонове за извършените плащания, копие от полицата „Туроператорска отговорност" и други налични.
Маргаритов предупреди за характерните за предпразничните периоди нелоялни практики в търговската мрежа и онлайн пространството. На база статистиката от контролната дейност той посочи, че се увеличава броят на забраняваните от контролния орган нелоялни практики, което намалява рисковете от това потребителите да станат жертва на некоректни търговци.
„Да кажем, че пазарът е стерилен, няма да бъдем откровени. Естествено, че има нелоялни търговски практики. Особено сега при най-активното пазаруване по празниците има опити на търговците да ги измамят с фалшиви намаления, изкуствени промоции, че им подаряват нещо към това, което основно искат да си купят, а цената всъщност е по-висока и нещо не им подаряват. Или с кампания за коледни елхички например, а да се окаже, че те не са налични и вие да си купите нещо друго на по-висока цена”, обясни Маргаритов.
В онлайн средата също се срещат подобни прийоми. „В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определена група стоки, които са по-търсени, за да може следващия ден да анонсира едно „намаление”, но то трябва да е от цената, на която стоката е продаване поне един месец преди това”, каза още Маргаритов.
Той добави, че при кампанията „Черен петък” е имало 30-40 сигнала за подобни нарушения.
Има и опити на търговци да ограничават отговорността си по отношение на рекламация на дефектните стоки или възможността за връщане на онлайн покупка при продажби от намаления, но това е незаконно.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 30 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Слабото търсене понижава приходите и печалбата на най-голямата химическа компания в света
Компании |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Скенери хвърлят светлина върху промените в мозъка, когато се унасяме от умора
Любопитно |На днешната дата, 30 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Енергетика |Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Свят |80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Любопитно |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.