Над 120 000 домакинства плащат за телевизия на нелегални доставчици
2.42 млн. абонати ползват платена телевизионна услуга в България, като 87% процента от тях имат сключен договор с доставчик. Данните са от национално представително проучване на Alpha Research, изготвено по поръчка на Браншовата асоциация на българските телекомуникационни оператори /БАБТО/ и показват още, че между 120 000 – 314 000 домакинства ползват платена телевизия от нелегален доставчик.
Проучването е проведено през ноември-декември 2020 г. в малки и големи населени места в страна
Пазарът се развива изключително динамично и поставя в силна конкурентна среда всички легитимни участници в него – както поради конкуренцията между тях, така и заради нелоялните практики на оператори в сивия сектор, сочи още проучването. Поради увеличението на интернет платформите за достъп до съдържание, потребителите стават все по-изискващи, отказващи да плащат за пакети програми, които реално не използват.
„Анализът на проучването показва колко трудно е да бъде направена реална оценка на пазара с толкова много на брой малки играчи. Това би могло да се случи единствено при
Alpha Research отчитат три специфики на пазара за платена телевизия и интернет, които трябва да бъдат наблюдавани и взети предвид при анализа на данните.
1.Силна фрагментираност на пазара. Извън трите големи оператора (Виваком, А1 и Булсатком), които формират около 66% пазарен дял, десетина средни по-големина оператори, които заемат малко над 13%, съществуват още над 200 оператори, които си разпределят
2. Флуктуиращ сив „пиратски“ сектор, който приема различни форми и променя практиките си успоредно с технологичното и икономическото развитие на пазара. Щетите, които носи за пазара са с най-голяма икономическа тежест за по-малките легални доставчици, върху които големите телевизии прехвърлят своите очаквания за заплащане на права.
3. Ускорено проникване на нови технологии за стрийминг на съдържание, които изместват традиционните доставчици. На практика всички големи медийни компании развиват активно собствени платформи за директен стрийминг, чрез Интернет на своите канали и съдържание до крайни потребители, на абонаментен принцип. Според проучването услугите им се ползват от 8.75% или близо 170 000 домакинства, които гледат платена телевизия през Интернет устройства, а от стрийминг услугите се възползват над 300 000 домакинства като на най-голям интерес се радват HBO GO (6.10%), Diema Extra play (3.7%), Netflix (3%), Voyo (2.2%).
Данните за интернет свързаност показват, че 60% от българските домакинства получават сигнала по кабел, 9.4% ползват мобилен интернет през флашка или сим картата на телефона си, а други 6.2% ползват само интернет на телефона от мобилния оператор.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.