„Ню Йорк таймс“ започва кампания за истината срещу алтернативните факти

„Ню Йорк таймс“ пуска в неделя първата си тв реклама от 7 години насам и нейното послание е в защита на независимата журналистика.

Спотът ще бъде излъчен по време на церемонията за връчването на Оскарите, предава Франс прес.

Влиятелният всекидневник, основан преди 166 г., пуска реклама в отговор на атаките на новия президент Доналд Тръмп срещу медиите. Той обявява за „фалшиви новини“ всички новини, които не харесва, а екипът му въведе понятието „алтернативни факти“ за собствената си информация, която се разминава с медийните.

Рекламите, излъчвани по време на Оскарите, най-гледаното неспортно събитие в САЩ, са сред най-скъпите. 30 секунден спот струват между 1,9 и 2 млн. долара по данни на специализираната Kantar Media.

След победата на Тръмп на 8 ноември аудиторията и абонатите за дигиталната версия на „Ню Йорк таймс“ нараснаха рязко, макар да има трайна тенденцията на намаляване на хартиения тираж.

30-секундната реклама е част от кампанията на изданието, първата от 10 г. насам, която го представя като надеждна медия на фона на епидемията от „алтернативни факти“, насърчавани от Белия дом.

Спотът повтаря думите „Истината е…“ с различно продължение като: „нашата нация никога не е била по-разделена“ или „алтернативните факти са лъжи“ и извода „Истината днес е по-важна от всякога“.

Миналата седмица бизнесменът-президент обяви в Twitter „Ню Йорк таймс“ и влиятелните телевизии NBC, ABC, CBS и CNN за „врагове на народа“.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ