Повече здраве в потребителската кошница

Повече здраве в потребителската кошница

Повече здраве в потребителската кошница

Засилва се търсенето на здравословни храни и на стоки от български производители и земеделци, казва изпълнителният директор на „BILLA България“ Hopбepт MиcбpaндтBILLA продължава с разширяване на мрежата и с персонализирания подход към клиентите, час от който са касите за самообслужване и обновена програма за лоялност. Веригата работи и по старта си в онлайн продажбите

Каква беше 2020 г. за веригата в Европа и в България?

- Ситуацията, пред която се изправихме, ни накара да действаме бързо, да сме гъвкави, но заедно с това – и много търпеливи. Въведохме редица мерки в магазините си за безопасността на нашите служители и клиенти. Например активността „Прясно и безопасно – с грижа за всички нас“, която обхваща зоните BILLA Пекарна, Деликатеси, Топла витрина, Плодове и зеленчуци. Те включват регулярна дезинфекция на всички работни помещения и плотове, плек­сигласови врати, зад които са разположени пресните храни, ръкавици, които посетителите могат да използват при избора на продукт в тези зони, както и всички необходими лични предпазни средства за служителите.

Този период беше различен в най-голяма степен за онези, които работеха на терен в пряк контакт с клиентите, чиито задължения значително нараснаха. Бих искал да благодаря на всеки един от тях за отлично свършената работа. Без отговорното и безстрашното им поведение нямаше да успеем да се справим със ситуацията толкова добре.

Изключителната ситуация, в която сме поставени, показва колко важен и незаменим стълб на икономиката представлява търговията на дребно. В момент, в който компаниите в други сектори освободиха значителна част от своите служители, ние предложихме нови кариерни възможности за постоянна заетост.

За това време как се промени потребителското поведение?

- Промените в търсенето през тази година бяха свързани и с дългите периоди, прекарани у дома. Посетителите на нашите магазини купуваха повече бройки от т.нар. „основни“ продукти. Хората усетиха нуждата да имат всичко на разположение и да обърнат повече внимание на готвенето у дома. Щастливи сме да кажем, че здравословното хранене също се превръща в тенденция в България подобно на останалите европейски страни. Клиентите обръщат повече внимание на произхода на храните и доколко те са полезни за тях. През следващата година очак­ваме все повече да се засили търсенето на стоки, произведени в България. Това е и причината компанията ни да си партнира вече 20 години с родни производители. Един от отделите, които постоянно се стремим да развиваме, е този за свежи плодове и зеленчуци. Гордеем се и със собствения ни бранд BILLA Градини, който дава възможност на клиентите ни да избират от голямо разнообразие свежи плодове и зеленчуци, отгледани от български земеделци в съответствие със специалната ни програма за намаляване на пестицидите.

Без да разполагате с доставки по домовете, с каква стратегия задържате доверието на клиентите по време на пандемията?

- През 2020 г. въведохме каси на самообслужване в няколко обекта из страната. Системите са съобразени изцяло с поведението на купувачите и са създадени, за да улеснят процеса на покупка особено в периода на извънредната епидемиологична обстановка, причинена от Covid-19. Така, от една страна, клиентът има възможност сам да проследява сметката си, а от друга, пpeкият кoнтaкт мeждy cлyжитeли и пaзapyвaщи се свежда дo минимyм.

На какъв етап от трансформацията на вашия бизнес модел сте?

- Персонализираният подход винаги е бил част от бизнес модела ни. През 2020 г. зарадвахме клиентите с обновена програма за лоялност – BILLA Card, която дава възможност за дигитален достъп до персонализирани оферти, които се подбират на базата на предишни пазарувания. Въпреки това нововъведение ние не спираме да се подобряваме. Основен фокус в развитието на BILLA през следващите години ще бъде разширяването на магазинната ни мрежа. Що се отнася до доставките по домовете, клиентите имат много високи очаквания към нас заради голямото ни разнообразие и високо качество. Не можем да станем партньор на някого за онлайн търговия, без да сме сигурни, че ще предоставим услугата не само в София, а и в цялата страна. Имаме много добре развит онлайн бизнес на BILLA в Австрия и на REWE в Германия, което ни дава нужното знание и ноу-хау. Това е собствен бизнес без партньорство с трети страни.

Краткосрочно в „BILLA България“ гледаме като първа стъпка към партньорство, чрез което да предложим онлайн покупки. Водим и някои преговори. Имаме и отдел за търговия на едро, т.е. ние си партнираме с клиенти, които зареждат онлайн платформите си за крайни клиенти с продукти от нас. А средносрочно през следващите три години гледаме в посока да развием модел на онлайн пазаруване, който ние ще управляваме сами.

Кои са CSR кампаниите, с които влизате в 2021 г.?

- През годините на българския пазар успяхме да установим трайни партньорства с местни организации. Със съвместните си кампании целим да дадем повече гласност на въпроси, които засягат цялото общество. Бизнесите трябва да работят в тази насока и да помагат на организациите. Това е най-прекият път към постигането на желаните цели. Благодарим на Българския червен кръст, фондация „Конкордия“, фондация „Искам бебе“, на Съюза на слепите в България, „SOS Детски селища“ и на всички останали партньори, които не спират да ни вдъхновяват и мотивират. Могат да разчитат на нас безусловно. Тези са кампаниите, с които влизаме в 2021 г.

За първите 20 години имате 132 магазина в 39 града в България, в които работят над 4500 души. Какво ще е следващото ви десетилетие?

- Целта ни е да предлагаме все по-богато разнообразие от качествени и здравословни продукти, достъпни за всеки бюджет. Благодарение на силната експанзия, реализирана до момента, BILLA ще продължава да поддържа огромна мрежа от магазини и да бъде лидер в това отношение. Обръщаме внимание на новите тенденции и сме готови да работим усилено за развитие на търговската верига така, че да задоволяваме нуждите на настоящите и бъдещите си клиенти. 

Венцислав Савов. Интервюто е публикувано в бр. 12/20 на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ