През февруари започва строителството на метростанцията на бул. "Владимир Вазов"
От 1 февруари започва строителството на метростанцията на бул. "Владимир Вазов". В момента тя е в процес на проектиране. Това съобщи днес пред журналисти в Столичната община кметът на София Йорданка Фандъкова.
Тя посочи, че от януари започва работа в някои от новите участъци на третия лъч на метрото. Вече са изкопани 85 метра от тунела от "Малък градски театър" към бул. "Владимир Вазов". От 15 януари ще започне работа по организацията на движението в района на станцията на бул. "Владимир Вазов", информира кметът. Тя каза, че ще се работи в едното платно по метростанцията, в другото платно двупосочно ще се движат всички превозни средства, включително и тролеите. Затова най-напред ще започне преместването на тролейбусната мрежа, за да може да се осигури движението там, каза кметът.
Фандъкова съобщи, че от февруари се очаква да започне подготовката за изграждането на четирите метростанции от "Овча купел" до "Горна баня". Стартът на същинското строителство на станциите ще бъде в края на март-началото на април. Кметът подчерта, че спазването на графиците е много важно, заради заложените срокове, според които работата по петте метростанции /една на бул. "Владимир Вазов" и четири от "Овча купел" до "Горна баня"/ трябва да приключи през август 2019 г., докогато трябва да са завършени всички участъци на третата линия на метрото, а именно - 12 км и 12 метростанции.
Столичният кмет припомни, че в "Горна баня" ще има съвместна спирка на метрото и влака, което представлява свързаност на различните транспортни средства - т.нар. интермодалност. Кметът Фандъкова съобщи, че се планира на последната спирка в "Горна баня" да има и буферен паркинг.
Влаковете за третата линия на метрото се произвеждат, очаква се да започнат да пристигат през есента на 2018 г., информира столичният кмет. Тя припомни, че те ще бъдат марка "Сименс", с възможност за работа на автоматичен режим, въпреки че ще бъдат управлявани от машинисти. Кметът припомни и за прозрачните стени, високи 1,5 м, които ще обезопасяват метростанциите от релсовия път. Те ще се отварят, когато влакът е пристигнал.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.