Най-дългият тунел у нас готов до есента
През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел „Железница“ на АМ „Струма“ и в целия участък от Благоевград до Симитли. Това обяви премиерът Бойко Борисов при инспекцията си на строящото се съоръжение.
Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Той ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал. Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
„Мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север. От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин“, посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра.
Борисов изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Премиерът добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.
Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 г., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел „Железница“ вече са изпълнени.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.