Само 7% от българите не стъпват в заведения за бързо хранене
Само 7% от българите никога не посещават заведения за бързо хранене, 45% се хранят там поне веднъж седмично, а 14% - няколко пъти месечно. Това сочат данни от изследване, проведено от агенция "Нилсен Адмосфер България" и "Български национален панел", използвайки метода за онлайн събиране на данни върху извадка от 500 респонденти над 15 години, използващи интернет.
Най-често хората избират fast food, защото "храната е вкусна". Други основни причини са бързото обслужване и спонтанното решение, когато са гладни. Най-големият негатив на този тип заведения е схващането на клиентите им, че храната, която предлагат, е нездравословна. Дюнер кебап (Aladin Foods, Mimas,..), McDonald’s и KFC са сред най-популярните заведения за бързо хранене в България.
Заведенията за бързо хранене се радват на висока популярност в България - 60% от хората ги посещават няколко пъти месечно (45% веднъж седмично и по-често, 15% - няколко пъти месечно). 10% от анкетираните ги посещават веднъж месечно и почти една четвърт - по-рядко. По-често там се хранят хората на възраст под 45 години и тези, които живеят в големите градове, в сравнение с жителите на по-малките общини.
Когато трябва да посочат причините заради които поне понякога консумират fast food, анкетираните най-често споменават вкусната храна (42%). Подобен е процентът на тези, които отговарят, че ги посещават заради бързото обслужване (39%), и същият процент - спонтанно, когато са гладни или изпитват жажда (също 39%). Голям дял от участващите в проучването (37%) избират fast food, защото е близо до мястото, където се намират (местоживеене или работно място). Повече от една четвърт (29%) сочат като предимство и добрите цени. Всички тези причини са малко по-силно изразени при мъжете, отколкото при жените.
Oтносително висок процент от посетителите на заведенията за бързо хранене (78%) са наясно и с техните негативи. Те смятат нездравословната храна за най-големия им минус (32%). На второ място респондентите се притесняват от високото производство на пластмасови отпадъци (29%) и на трето място - от струпването на голям брой хора (22%). Непренебрежими негативи са и културата на хранене, която освен всичко друго насърчава бързата консумация (21%), неудобната среда (18%) или неподходящото предложение за хора с алергии или други здравословни ограничения (17%).
Анкетираните най-често посещават заведенията за бързо хранене, за да обядват (69%). 31% от клиентите си купуват закуска, 26% - вечеря, а 11% от тях се спират заради различни вкусотии. Интересното е, че закупуването на закуска е по-често за жителите на по-малките градове и села, докато обядите се купуват в по-голяма степен от жителите на големите градове. Вечерята от заведение за бързо хранене е по-предпочитана от жителите на столицата, отколкото от живеещите в други градове.
По отношение на избора между консумация на място или закупуване за вкъщи, при 28% преобладава консумацията директно в заведението. 18% от анкетираните обикновено купуват храната за вкъщи. Повече от половината респонденти (54%) понякога консумират храната на място, а друг път я купуват за вкъщи – нито една от опциите не преобладава значително.
В България вече има множество заведения за бързо хранене. Според резултатите от проучването на "Нилсен Адмосфер България" заведенията, предлагащи дюнер кебап ca най-популярни, посочени от 43% от анкетираните. McDonald’s и KFC са на второ до трето място (и двата с 25%), а 26% предпочитат по-малките заведения (щандове), които принадлежат на по-малки или местни компании.
А как изглежда рекламата в този сегмент? Класацията на трите най-големи рекламодатели за периода Януари - Септември 2020 г. е оглавена от Hesburger с 2,3 милиона лева. Вторият по големина рекламодател за този период е McDonald’s с реклама на стойност над 861 хиляди лева. Трети са KFC с над 457 хиляди лева, според данни от рекламния мониторинг на Ad Intel от "Нилсен Адмосфер България".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.