Виена спечели войната срещу споделените велосипеди
Общината във Виена обяви днес, че е спечелила войната, която започна през пролетта срещу велосипедите на самообслужване, които нямат определени места за паркиране, предаде Франс прес. Обвинението е, че те задръстват неконтролирано общественото пространство.
Влязлата в сила от 1 август нова наредба, която де факто забрани тези велосипеди, доведе до конфискуването на 780 от тях, което е почти цялата наличност в австрийската столица, съобщи представител на общината. Велосипедите под наем, които се използват с интернет приложение, но нямат определени места за заключване, бяха въведени във Виена през 2017 година от китайската компания Офо (Ofo) и сингапурската оБайк (oBike) и още от самото начало имаха успех. Двете компании бързо увеличиха техния брой до съответно 1800 и 700.
Въпреки това общината бързо упрекна операторите заради сериозния брой повредени или просто оставени където и да е велосипеди, като ги обвини, че задръстват и загрозяват общественото пространство. През март Виена обяви телефонен номер, на който да се сигнализира за всяко колело, което не е поставено на определеното за това място и от 1 август предвиди глоба от 700 евро, ако то не бъде незабавно преместено.
Като реакция към тези действия Офо обяви през юли, че се оттегля от града. По-голямата част от конфискуваните велосипеди принадлежат на оБайк - компания, изпаднала в икономически затруднения и спряла дейността си, съобщи общината.
Бързо разпространяващи се в Азия от 2016 година, велосипедите без конкретни места за паркиране навлязоха в няколко европейски града през миналата година, не и без да създадат трудности заради прояви на нехайство и вандализъм, свързани с тях. За да ограничи тези практики, Париж прие в края на юни харти за добро поведение при услугите с велосипеди и скутери без определени стоянки в града. Тези харти имат за цел да установят "правила за живот в обществото".
Ню Йорк започна в средата на юли тестов период с цел евентуалното разгръщане на подобна услуга в града.
Велосипедите, които нямат определени места за паркиране, се отблокират с помощта на приложение и не се нуждаят от стойка за заключване, което предлага голяма гъвкавост при използването им, но значително усложнява управлението им от операторите.
Източник: БТА
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.