Въвеждат правила за движение на електрическите тротинетки

Въвеждат правила за движение на електрическите тротинетки

Вкарват правила за движение на електрическите тротинетки в промени на Закона за автомобилните превози. Промените на закона са публикувани на Портала за обществени консултации на Министерския съвет, информира БТА. Срокът за получаване на препоръки и предложения по проекта е 14 дни, отбелязват вносителите.


Индивидуално електрическо превозно средство /т. нар. тротинетка/ е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател и максимална конструктивна скорост, надвишаваща шест километра в час без или с място за сядане със собствена маса до 50 килограма. Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания.

"Самобалансиращо се превозно средство" е превозно средство с едно колело или с две успоредно разположени колела, задвижвано от двигател, чиято максимална конструктивна скорост не надвишава 25 km/h, за което е характерно присъщо нестабилно равновесие и което се нуждае от спомагателна контролна система, за да се поддържа в равновесие", пише в проекта за промени на Закона за автомобилните превози.


Тротинетките трябва да имат бяла или жълта добре различима светлина отпред и устройство за излъчване на червена светлина отзад. Според проекта водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан; да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение; в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да се придвижва с включени светлини; да се движи с изправна спирачна система; да използва каска.


На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено да се движи по улици I клас и пътища, на които максимално разрешената скорост е над 50 километра в час; да се движи по улици II клас без изградена велосипедна инфраструктура; да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 - Забранено е влизането на велосипеди; да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 - "Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии";  да развива скорост по-висока от 25 км/ч.; да превозва други лица; да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство; да управлява превозното средство без да държи кормилото с ръка; да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него; да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението; да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци; да използва мобилен телефон по време на движение. 

Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е 16 години - по велосипедна инфраструктура, улици от II до VI клас и пътища с максимално разрешена скорост до 50 км/ч. и 14 години - само по велосипедни алеи.


Всяка община може с наредба на общинския съвет да определи по-ниски максимално допустими скорости за движение на територията на съответната община, както и ред и условия за използване на индивидуални електрически превозни средства под формата на споделено ползване, включително максимално допустим брой превозни средства и задължителни зони за тяхното паркиране. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ