Wizz Air излезе с обяснение за свалянето на пътници от нейни самолети

Wizz Air излезе с обяснение за свалянето на пътници от нейни самолети

Нискотарифната компания Wizz Air излезе с официална позиция по поредицата случаи от последните дни, в които пътници биват сваляни от нейните самолети в последния момент на летище София заради дублирани места и се налага непредвидено да чакат да бъдат обслужени от следващи полети на компанията.

Трети ден пътници на Wizz Air чакат до следващия полет заради дублирани места

От началото на тази седмица полетите на Wizz Air от София до Лондон Лутън регистрират изключително нисък процент на неявили се пътници. Това доведе до няколко случая на дублиране на местата, които при последваща резервация на пътниците за нов полет започнаха да се натрупват, засягайки все повече полети и пътници, казват от компанията.  Wizz Air твърди също така, че "работи усилено, за да намери решение на проблема и да спре лавинообразния ефект." Още тази вечер компанията  ще пусне допълнителен полет София – Лондон Лутън със свой резервен самолет, базиран в Будапеща. Очаква се полетът да тръгне от Летище София в 21:30 ч. местно време. Засегнатите пътници са информирани от представителите на авиокомпанията за всички важни подробности.

От позицията на компанията става ясно още, че Wizz Air позволява "известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) на най-популярните маршрути, за да предостави възможност на повече пътници да пътуват и да избегне наличието на празни места, ако не се появи пътник". Тази практика била "в съответствие с международно установените стандарти в авиосектора и приложимото законодателство за защита на потребителите".

От компанията отбелязват, че случаите, "в които всички пътници се появяват за своя полет, са прецедент. При подобна ситуация доброволци сред пътниците получават допълнителни ползи срещу съгласието си да пътуват по-късно, или пътниците, които са се чекирали последни, се регистрират за следващ полет и се компенсират съгласно законодателството за правата на пътниците."

При подобни случаи местен представител на авиокомпанията предоставя на засегнатите пътници информация за техните права (също и в писмена форма), както и за възможностите за резервиране на място за тях на друг полет. Правилата за компенсация са определени в Регламент 261/2004 на ЕС, който Wizz Air винаги спазва стриктно, казват от авиокомпанията.

Накрая Wizz Air искрено се извинява на всички пътници, засегнати от ситуацията с дублираните места на Летище София, и декларира, че полага всички възможни усилия да им осигури не само приятен престой на летището, "но и да съдейства за удовлетворяването на всички техни нужди."

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ