Здравето и щастието на близките - най-важни за над 80% от българите

Здравето и щастието на близките - най-важни за над 80% от българите

Здравето и щастието на близките - най-важни за над 80% от българите

Всеки има своя дефиниция за щастието - лична и силно емоционална. Но, щастието има и универсални измерения, когато зависи от най-важните неща в живота, а година след началото на смъртоносната пандемия от COVID-19 те са фундаменталните човешки ценности - здравето и щастието на близките и любимите хора. Това показват представени днес данни от национално представително проучване*, изготвено от агенция Алфа Рисърч по задание на марката сокове Queen’s, която отбелязва тази година своя 25-и рожден ден на българския пазар. За четвърт век Queen’s се превърна в една от най-разпознаваемите марки в България в категорията нектари, сокове и безалкохолни напитки и днес, като част от ежедневието на почти всяко семейство, брандът, свързван  открай време с позитивните си послания, търси отговор на въпроса кое "свежва" живота на българина днес, кое му дава поводи за оптимизъм. За 83% от българите здравето и щастието на близките е онзи най-важен житейски заряд, който стои най-отгоре на върха на пирамидата на щастието.

Близо 37% от участниците в проучването казват, че винаги са позитивно настроени, а за поддържането на свежо настроение близо 40% от българите посочват умението човек да се радва на малките неща. Прагматичните категории като материалната обезпеченост, работата и перспективата за бъдещето са важни по принцип, но като непосредствен източник на преживени щастливи моменти остават на втори план. И въпреки, че тези данни са общовалидни в национален мащаб, хората от София са фокусирани повече върху материалното (33.6 %) и много държат да упражняват контрол над живота си, за разлика от живеещите в областни градове и малки населени места (23%).

Мъжете имат по-голяма склонност да търсят повече сигурност за бъдещето, докато жените успяват повече да оценят малките неща в живота (42.9%, спрямо 33.5% при мъжете). И при двата пола обаче с напредването на възрастта споделените моменти стават по-важни в сравнение с материалната обезпеченост. Едновременно с това мъжете са по-големи оптимисти и по-често гледат от свежата страна на живота 43.4%, докато при нежния пол резултатите са доста по-ниски - 31.9%.

И тъй като щастието на близките е от най-голямо значение, проучването регистрира всеобщо разбиране, че всеки трябва да полага усилия за това. Почти половината анкетирани са на мнение, че най-важното усилие е да накарат любимите си хора да се чувстват значими и то, без да са нужни големи жестове. 45% го постигат чрез споделяне на вкусна храна и напитка. За малко над 40% е нужно важните хора в живота просто да бъдат изслушани или насърчавани да погледнат от „свежата страна на нещата“. И тук отново се очертава малка разлика в мирогледа и навиците на столичани и хората, живеещи в областни градове и малки населени места. Хората от София са склонни по-малко да изслушват близките си (38%), за да освежат деня им, за разлика от хората от провинцията - 42%.

Водещите три фактора, които могат да направят един обикновен момент по-свеж са: слушането на любима песен (43.5%), игра с децата или домашния любимец (40.8%) и любима храна и свежа напитка (26%). Далеч по-надолу в класацията остават практикуването на спорт (17.8%) и спонтанен шопинг (11.4%).

За да добавят още поводи за свежо настроение в семейната атмосфера на всеки дом, Queen’s, които са част от Maspex Wadowice Group, една от най-големите компании в сектора на хранително-вкусовата промишленост в Централна и Източна Европа ще отпразнуват своя 25-годишен юбилей с токшоуто „Малко по-свежо, моля“ с водещи най-големите свежари в родния ефир Мария Силвестър и Димитър Павлов. То ще се излъчва на живо във Facebook страницата на Queen’s, като първото му издание ще е на 27-ми май от 21.30 часа.

[[{"fid":"374462","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":670,"width":1280,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

* Социологическото проучване е проведено през месец април 2021 г, като обхваща 500 българи от цялата страна на възраст между 25 и 49 години.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ