Гроздан Караджов: Цялата магистрала "Хемус" може да стане до 2027 г.

Гроздан Караджов: Цялата магистрала Хемус може да стане до 2027 г.

Гроздан Караджов: Цялата магистрала "Хемус" може да стане до 2027 г.

Цялата магистрала "Хемус" може да стане до 2027 година. Това заяви в ефира на БНТ вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. 

По думите му, час по-скоро трябва да влагаме всички левове в инфраструктурни проекти, които никога повече няма да са толкова евтини, тъй като все по-скъпо ще става. "Трябва да бъде разплетен този възел с АМ "Хемус". Най-вероятно 7,8, 9-ти ЛОТ трябва да бъде обявен отделен конкурс съгласно ЗОП и да победи най-добрата оферта. ЛОТ-овете от 1 до 6, по които има конкретни чертежи, са изключително важни. Цялата магистрала може да стане до 2027 година, няма да има никакво забавяне", категоричен е Караджов.

"Хемус", въобще ин хаус-ите са едно минно поле. Заобиколени са обществените поръчки и без конкурс са възложени едни 4 милиарда работа. Сега аз и колегите ми се опитваме много внимателно да се движим по това минно поле. Ето защо много внимателно изследваме рисковете", допълни той.

Регионалният министър коментира и проблемите със строителството на АМ "Струма" в Кресненското дефиле. "Драма голяма е там. Ние имаме веднъж екооценка, имаме действащ ОВОС и избрани изпълнители за строителство и надзор. И сега седим и разговаряме с едни работни групи по т.нар. "Бернска конвенция", която има препоръчителен характер. Така че, ако екологията ни разреши, всичко може да започне утре. Строителството да започне сега е и най-добрият вариант от икономическа гледна точка, тъй като офертите са на старите цени", допълни Караджов. 

Според него, войната в Украйна идва в момента, когато започнахме да излизаме от кризата с COVID-19, и донася инфлация в системата на икономиката. "Войната спря редица доставки на материали и суровини, това в строителния сектор се отрази може би най-драматично. Над 40% е увеличението в цената на желязото, битумът, който използваме - 60%, всички строителни материали. Минимум 25% сме загубили", обясни вицепремиерът. 

"Единственият начин да спасим паритета на лева, е да продължим да инвестираме в инфраструктура. В срок не повече от месец трябва да се внесе решение в НС на забавените проекти заради ин хаус процедури", категоричен е министърът на регионалното развитие и благоустройството. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ