Пътните фирми заплашват с безсрочни протести, ако не се стигне до решение за парите

Пътните фирми заплашват с безсрочни протести, ако не се стигне до решение за парите

Пътните фирми заплашват с безсрочни протести, ако не се стигне до решение за парите

Разрешаването на проблема с парите за пътищата е изцяло в ръцете на Министерския съвет. Това заяви в ефира на БНТ председателят на УС на Браншова камара "Пътища" инж. Стефан Чайков. Той подчерта, че договорите, възложени от Агенция "Пътна инфраструктура", са абсолютно законни.

"С подписването на споразумението за прекратяването на тези договори миналата година, де факто и служебното правителство ги призна за законни. Имахме продължителна среща в петък с министър-председателя, в която той изтъкна, че иска вторичен контрол от парламента върху изразходването на средствата. Докато не видим решение, не вярваме на нищо, защото чухме твърде много обещания през последната година. Българската пътна мрежа в момента е в трагично състояние, на хората тепърва им предстоят пътувания и за тях ще бъде особено опасно. Плановете са - ако не се намери решение тази седмица, да продължим с протестите, които вероятно след Великден ще станат безсрочни", каза Чайков.

Бюджетът на Пътната агенция винаги е бил рестриктивен и не може да се прави точна сметка за разходите за пътища. Милиард допълнително за ремонти в последните години не е нещо необичайно, а е въпрос на формиране на бюджета от финансовото министерство, подчерта Чайков.

Той отрече твърдението, че фирмите са работили за сивия сектор, както и че са получавали аванси за текущи ремонти.

"Никога не са получавани аванси по договори за текущ ремонт и поддържане за целия период, в който аз се занимавам с пътно строителство. Аванси се получават по договори за нови обекти или за основни ремонти, там, където стойностите са много големи и са необходими средства за предварителна доставка на материали", обясни председателят на ББК "Пътища".

По думите му, няма доказателства за твърденията, че ремонти за поддръжка са се изпълнявали като основни и за много по-малко пари. Агенция "Пътна инфраструктура" възлага поръчки по определени количества работа по договори с определени количествени сметки. "Ние няма как да носим отговорност по нещо, което ни е възлагано съгласно нормативната уредба. Прогнозната цена е такава, която може да се надвишава, защото държавата не може през 2018 г. да предвиди какво ще ѝ се наложи да ремонтира през 2022 г. Договорите са законни, играни са през обществени поръчки и възлаганията са законни, защото цената е прогнозна", каза Стефан Чайков. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ