Готови ли сте за PR?
Много бизнеси се обръщат към пъблик рилейшънс като средство за популяризиране. Правилно ли е обаче това решение за вашия бизнес?
Често получавам запитвания от стартъпи и малки фирми, които се насочват към пиара като стратегия за изграждане на своята клиентела. Обикновено виждат статии за големи марки, в които се казва, че приписват успеха си на публицист, който им е дал пространство в голямо списание, пише Кристъл Ковингтън за изданието Entrepreneur.
Предизвикателството е, че много от тези истории са цитати от лидери, обсъждащи един от многото аспекти на техните кампании, а пиарът е само един от тях.
В действителност повечето компании наистина трябва да съсредоточат парите си другаде, за да постигнат растежа на приходите, който искат.
Сред приоритетните области са:
- SEO или оптимизация на търсещите машини;
- Дигитална реклама;
- Контент маркетинг.
Кога сте готови за пиар?
Пиарът е скъп и това е така, защото изисква много време и опира до взаимоотношения, чието изграждане отнема години. Вие плащате на публицисти на високо ниво и техния екип за създаване на връзки, които се надяват да доведат до споменаване на името на компанията ви в новините, по радиото, в списанията или в подкастите.
Пиарът обичайно отнема месеци, за да се постигнат добри резултати, поради което за малките предприятия е много по-трудно да се придържат към него.
Въпреки има някои професии, които трябва да включат пиара в своя маркетинг, поне при краткосрочни кампании през годината.
Бизнесът в B2B услугите и консултациите са водещите кандидати за PR, тъй като доверието, придобито чрез представянето му в пресата, спомага за сключването на сделки. За тези компании краткосрочните кампании могат да бъдат полезно.
В крайна сметка изборът да включите PR в стратегията си до голяма степен зависи от бюджета, бизнес модела и процесите на продажби. Изберете имате ли нужда, или не.
По материал на Кристъл Ковингтън, маркетинг консултант в Go Lead Consulting, за Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.