Не говорете глупости, не ставайте досадни

Връзките с обществеността не са приоритет на повечето стартъпи. Ако се замислите за всички останали предизвикателства, с които един стартиращ бизнес тепърва се сблъсква, ще разберете защо. Виждал съм многократно как основатели пропускат пиар възможности, а това е тъжно, защото стартъпите могат да извлекат много ползи от медийното отразяване.
Вижте няколко практически препоръки, които ще ви помогнат да получите повече споменавания в медиите.
Таргетирайте правилните хора
Може би е много очевидно, но таргетирането на правилните публикации и правилните журналисти е изключително важно. Преди да предприемете действия за достигане до потенциалните ви потребители чрез медиите, проучете къде е най-добре да се появите.
Разгледайте архивите на медиите, за да разберете по-бързо с кои конкретни теми се занимават отделните редактори и да добиете по-голяма представа накъде да се насочите. Колкото повече проучите, толкова по-добре.
Използвайте мрежата си от познати
Опитайте да изградите контакт с журналисти чрез ваши близки и познати, които вече ги познават. Това ще спомогне допълнително за изграждането на повече доверие и авторитет сред тях.
Изграждайте дългосрочни взаимоотношения
Независимо как сте се запознали с един журналист, продължаването на добрите взаимоотношения във времето е по-важната част. Пишете коментари под текстовете им, изпращайте им полезни за тях връзки, предлагайте компетентното си мнение. Помислете си за какво би им било интересно да си говорите с тях и не се притеснявайте да започнете разговора.
Не говорете глупости – ще станете досадни
Журналистите ежедневно са „бомбардирани“ с информация от десетки компании и всички искат новината им да бъде отразена. Те обаче са чувствителни към глупости, затова недейте да им пращате такива – няма да ви обърнат внимание. Не предоставяйте факти, ако нямате доказателства зад тях, не използвайте суперлативи, освен ако не сте сигурни, че са на място.
Улеснете работата им
Направте работата на журналистите възможно най-лесна за самите тях. Предоставяйте им всички необходими материали, така че да публикуват вашия интересен текст без да се налага да правят големи усилия за това, като например търсене на снимки в мрежата – понякога това може да им отнеме часове.
Предоставяйте им интересни истории
Помнете, че медиите искат интересни истории. Когато получават такива, са склонни да ги разпространяват без да се замислят много. Фактът, че имате интересен и различен продукт не е достатъчен, ако не го анонсирате по уникален начин, от специфичен ъгъл. Ако можете да свържете новината си с друго голямо събитие или голяма дискусия в индустрията ви, още по-добре!
По материал на Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Принц Уилям става пилот на хеликоптер за спешна помощ
Маркетинг |Доларът задържа печалбите си въпреки новините
Коментари |Забавно е да правиш невъзможното: 20 велики цитата от Уолт Дисни
Техники за успех | Advertorial |УниКредит Булбанк е банка на годината
Финанси | Advertorial |Млада жена е починала след падане от хотел в Слънчев бряг
България | Advertorial |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.